آب بهای کشاورزان بر اساس میزان برداشت محصول مشخص گردد

به گزارش سهندبلاگ، نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان چهارمحال و بختیاری با دستور کار آنالیز تعرفه های مربوط به وصول عوارض و جریمه های پروانه ساختمانی برای واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و دام پروری در خارج از محدوده حریم شهرها و آنالیز افزایش میزان آب بهای واحدهای کشاورزی برگزار گردید.

آب بهای کشاورزان بر اساس میزان برداشت محصول مشخص گردد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد در ابتدای جلسه به آنالیز مصوبات جلسه قبل پرداخت و با بیان اینکه شرایط شرکت پارس ویستا و طبیعت پاک زاگرس در بحث مدیریت پسماند همچنان بلاتکلیف است، گفت: این موضوع بارها در جلسات متعدد مطرح شده، اما به نتیجه نرسیده است.

آیت احمدی ادامه داد: در جلسه قبل مقرر شد اگر شرکت پارس ویستا ظرف یک ماه طرح مطالعاتی محیط زیستی خود را ارسال نکند، این طرح به سرمایه گذار دیگری واگذار گردد.

او همچنین با انتقاد از افزایش 300 درصدی تعرفه آب بها در بخش کشاورزی توسط آب منطقه ای چهارمحال و بختیاری، گفت: افزایش آب بها باید بر اساس آئین نامه و قوانین محاسبه گردد؛ این مبلغ نیز باید در مکان هایی که وزارت نیرو سد احداث نموده و یا امکانات پمپاژ آب را فراهم نموده دریافت گردد.

رئیس اتاق شهرکرد ادامه داد: وزیر نیرو افزایش تعرفه آب و برق را بیش از 7 درصد غیرمجاز اعلام نموده است و سایر استان ها نیز این تعرفه را نهایتاً تا 7 درصد افزایش داده اند.

احمدی با بیان اینکه افزایش 3 برابری تعرفه آب بهای بخش کشاورزی اعتراضات مردمی را در پی داشته است، اضافه کرد: بعضی از باغات هنوز به مرحله فراوری نرسیده اند و نباید از کشاورزان آب بها دریافت گردد؛ آب بهای کشاورزان باید بر اساس میزان برداشت محصول مشخص گردد.

برطرف موانع فراوری باید اولویت مسئولان استانی باشد

در ادامه این نشست، استاندار چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به نقش بخش خصوصی در اقتصاد کشور گفت: تسریع در برطرف موانع فراوری از دغدغه اصلی دولت است و اکنون بیشترین کوشش دولت در بخش مالی برطرف موانع فراوری بوده و برطرف این موانع باید اولویت مسئولان استانی باشد.

اقبال عباسی اظهار کرد: آماده کردن زیرساخت ها و به حداقل رساندن موانع در فراوری در بخش های مختلف به ویژه کشاورزی و دام پروری در استان از اولویت خاصی برخوردار است.

او با تأکید بر آنالیز دقیق اعمال قانون کمیسیون ماده 99 مبنی بر دریافت عوارض ساخت وساز در خارج از محدوده شهری و روستایی، همچون مرغداری ها و کارگاه های فراوریی کشاورزی و خدماتی مصوب سال 1391 کشور، توضیح داد: مسئولان و متولیان دریافت عوارض، باید استعلام لازم از مقامات مرتبط کشور را انجام دهند تا در دریافت عوارض از بهره برداران شبهه ای نباشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6266

به "آب بهای کشاورزان بر اساس میزان برداشت محصول مشخص گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آب بهای کشاورزان بر اساس میزان برداشت محصول مشخص گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید