آثار کهن ایران در مستند مرز پرگهر به میزبانی شبکه یک سیما معرفی می گردد

به گزارش سهندبلاگ، مجموعه مستند مرز پرگهر از هفته آینده روی آنتن شبکه یک می رود.

آثار کهن ایران در مستند مرز پرگهر به میزبانی شبکه یک سیما معرفی می گردد

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، مجموعه مستند مرز پرگهر محصول گروه تاریخ، فرهنگ و هنر و به تهیه کنندگی کامبیز اخوان صفاست که از هفته آینده از شبکه یک پخش می گردد.

این تهیه کننده درباره این مجموعه مستند اظهار کرد: در مرز پرگهر سعی شده است 13 اثر تاریخی و کهن سرزمین مان برای بینندگان معرفی گردد. چغازنبیل (شوش) سازه های آبی شوشتر، قلعه کنگلو (سوادکوه)، ارگ راین (کرمان)، روستای صخره ای میمند، شهر زیرزمینی ارزانفود، تخت سلیمان (تکاب)، غار قلعه لاپ کمر (اسپهبد خورشید مازندران)، غار کرفتو (دیواندره)، ارگ سریزد (مهریز)، قلعه ایزدخواست (آباده فارس)، رنگین نگاره های کهن صخره ای سرسورن (کوهدشت لرستان) و قلعه سلاسل (شوشتر) سوژه های این مجموعه هستند که هر کدام در یک قسمت 40 دقیقه ای کارگردانی شده و نکات فرهنگی و تاریخی و بعضاً حیرت انگیز آن ها با صدای فرخ نعمتی روایت می گردد.

اخوان توضیح داد: در این مجموعه سعی شده علاوه بر روایت تاریخ و فرهنگ و ویژگی هایی خاص اثر، زیبایی های مناطق مختلف کشور عزیزمان تصویر گردد تا ضمن ایجاد حس غرور، بیننده را به سفر و تماشای این میراث کهن، ترغیب کند.

وی با بیان اینکه این اثر توسط 10 کارگردان در طی یک سال و نیم فراوری شده است، اضافه کرد: بهمن ابراهیمی، مجید سروینی، جواد وطنی، حامد عزیزی، کمال مطوف، مریم مومن زاده، امیر رضا دریایی، میکائیل شهرستانی، علی قادری، ابوالفضل توکلی، کارگردانان این مجموعه فاخر هستند.

به گفته کامبیز اخوان صفا، در این مجموعه در قسمت هایی مانند چغازنبیل، برای درک بیشتر اثر، از تکنیک هایی انیمیشن سه بعدی (3 D) برای بازسازی قسمت های تخریب شده بهره برده شده است.

این تهیه کننده در سرانجام اظهار کرد: نیما عظیمی نژاد موسیقی این مجموعه را از نوا های بومی و منطقه ای و تاریخی کشور الهام گرفته و ساخته است. مجموعه مستند مرز پرگهر پیشکشی است هنرمندانه، با زبان تصویر از قدمت تاریخ و فرهنگ کشورمان به هموطنان عزیز و البته برای مخاطب خارجی نیز سندی از ریشه های کهن و سترگ علم و تمدن این مرز و بوم خواهد بود.

این مستند یکشنبه ها و سه شنبه ها حوالی ساعت 23 روی آنتن می رود و اولین قسمت آن 18 خرداد پخش می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8925

به "آثار کهن ایران در مستند مرز پرگهر به میزبانی شبکه یک سیما معرفی می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار کهن ایران در مستند مرز پرگهر به میزبانی شبکه یک سیما معرفی می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید