اختصاص 8میلیارد ریال اعتبار برای طرح های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سنقر

به گزارش سهندبلاگ، مدیرکل کرمانشاه از تصویب 8میلیارد ریال اعتبار برای توسعه طرح های میراث فرهنگی، گردشگری و صنایعدستی در کمیته برنامه ریزی شهرستان سنقر اطلاع داد.

اختصاص 8میلیارد ریال اعتبار برای طرح های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سنقر

بهگزارش میراثآریا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه، امید قادری دوشنبه 21 مرداد 99 گفت: اعتبار لازم برای طرح های بازسازیی آثار تاریخی، زیرساخت ها و تبلیغات گردشگری، آموزش صنایع دستی در کمیته برنامه ریزی شهرستان تصویب شد.

او در تشریح اعتبارات گفت: 7میلیارد ریال از اعتبار مصوب شهرستان سنقر برای ایجاد تأسیسات آب و برق طرح های گردشگری حاشیه سد جامیشان استفاده می گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمانشاه از تخصیص 420میلیون ریال برای بازسازی حمام های قدیمی این شهرستان اطلاع داد و توضیح داد: 200میلیون ریال برای موزه باستان شناسی، 100میلیون ریال برای سامان دهی محوطه بقعه مالک، 200میلیون ریال برای آموزش کارآموزان صنایع دستی در رشته های مختلف و 200میلیون ریال برای تبلیغات گردشگری در نظر گرفته شده است که در صورت تبادل موافقت نامه با سازمان برنامه ریزی و بودجه استان، عملیات اجرایی این طرح ها با انتخاب مجریان واجدالاشرایط شروع می گردد.

او اضافه کرد: شهرستان سنقر در 85 کیلومتری شمال شرقی کرمانشاه دارای آب و هوای ییلاقی و کوهستانی است که قدمت تاریخی آن به دوره ماد می رسد و دارای توانمنیدی های بی نظیری در حوزه های گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی است.

بازار و حمام های قدیمی روستای چرمله، بقعه مالک، سراب بیونیج، سراب گزنهله، سراب جامیشان، منطقه نمونه سد سلیمان شاه، منطقه بدر و پریشان، روستای چرمله، روستای ورمقان و مزارع آفتابگردان از جاذبه های گردشگری این شهرستان هستند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: میراث آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9836

به "اختصاص 8میلیارد ریال اعتبار برای طرح های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سنقر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 8میلیارد ریال اعتبار برای طرح های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی سنقر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید