ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی های ایرانی

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران، تارنمای خبری پولیتیکو از تغییر جهت کشتی های ایرانی که احتمال می رفت به طرف ونزوئلا در حرکت باشند، اطلاع داد.

ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی های ایرانی

در هفته گذشته خبرهایی درباره فشار آمریکا به کشورهای مختلف از جمله کوبا و ونزوئلا مبنی بر خودداری از پذیرفتن این کشتی ها منتشر شده بود.

مقامات آمریکایی می گویند که کشتی های نیروی دریایی ایران جهت خود را تغییر دادند و اکنون در شمال غرب ساحل آفریقا در حرکت هستند.

به نظر می رسد که کشتی های ایرانی، در طول سفر خود از ایران چندین بار جهت خود را تغییر داده اند و باز هم ممکن است دوباره این کار را انجام دهند.

به گفته یک مقام نظامی که به دلیل حساسیت موضوع مایل نبود نامش فاش گردد، پس از تغییر جهت این کشتی ها در اوایل هفته آنها احتمالاً به سمت مدیترانه و سواحل سوریه و یا به سمت شمال و روسیه خواهند رفت.

به عقیده مقامات آمریکایی، تغییر جهت کشتی ها نشان می دهد که کارزار آمریکا برای ترغیب دولت های نیمکره غربی جهت بازگرداندن این کشتی ها با موفقیت صورت گرفته است.

به نوشته پولیتیکو، ناو ایرانی سهند و ناو مکران پس از آنکه مقامات دولت بایدن به طور علنی و خصوصی از دولت های ونزوئلا، کوبا و دیگر کشورهای منطقه خواستند که اجازه پهلوگیری به آنها را ندهند، جهت تازه ای را انتخاب کردند.

سخنگویان کاخ سفید، وزارت خارجه آمریکا و پنتاگون هنوز اظهارنظری در این زمینه نداشته اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14285

به "ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی های ایرانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ادعای جدید مقامات آمریکایی درباره کشتی های ایرانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید