اعتراضات مردمی در پی محدودیت کرونایی مراکش

به گزارش سهندبلاگ، تصمیم دولت مراکش درباره اجرای منع آمد و شد بین شهرهای این کشور به دلیل افزایش ابتلا به کرونا به خشم عمومی و طرح درخواست برای برکناری دولت منجر شد.

اعتراضات مردمی در پی محدودیت کرونایی مراکش

به نقل از سایت روزنامه رأی الیوم، تصمیم دولت مراکش برای منع آمد و شد بین شهرها به دلیل افزایش شیوع کرونا موجب ازدحام جمعیت در ایستگاه های راه آهن و اتوبوس ها جهت بازگشت مردم به شهرهایشان شد این درحالی است که از روز دوشنبه این تصمیم اجرایی شده است.

همین مسئله موجب سوانح رانندگی و ترافیک در مسیرهای اصلی شد. چراکه مسافران می خواستند قبل از اجرای دستور منع آمد و شد به شهرهایشان بازگردند.

مراکشی ها از شیوه و زمان اجرای منع آمد و شد انتقاد و تأکید کردند دولت در عبور از این مرحله شکست سختی خورده است.

بعضی نیز خواستار برکناری دولت سعد الدین العثمانی به دلیل تصمیمات عجولانه اش شدند. وی رهبری حزب عدالت و توسعه را برعهده دارد.

در این راستا حزب مراکشی آزاد درخواست فوری برای محمد ششم، پادشاه مراکش فرستاد و خواستار برکناری دولت به دلیل شکست در اداره بحران شد.

این حزب خواستار معین شخصیت هایی دارای اعتبار و تجربه و ملی گرایی شد.

محمد زیان، وزیر اسبق حقوق بشر و دبیرکل حزب مراکشی آزاد گفت: دولت در اداره بحران کرونا شکست خورده است.

وی گفت: دولت باید کرونا را به شکل دیگری مدیریت می کرد که برپایه ارتقای سطح بهداشت با تجهیزات مدرن و حمایت از پزشکان و پرستاران و اقدامات عملی برای ممانعت از شیوع ویروس باشد. دولت مسئولیت افزایش مبتلایان به کرونا را برعهده دارد. درخواست حزب برای برکناری دولت با توجه به شرایط اسف بار و تصمیمات عجولانه دولت مسئله بسیار مهمی است. از جمله این تصمیمات منع شهروندان از رفتن به سمت شهرهای اصلی شان برای سپری کردن تعطیلات عید قربان در کنار خانواده هایشان است. این تصمیم موجب بحران اجتماعی شد. دولت باید مهلت می داد تا مردم به راحتی به شهرهایشان بازگردند.

از سوی دیگر دولت تأکید دارد گسترش سریع کرونا زمان کافی برای فکر کردن نمی دهد و باید فوری تدابیری اتخاذ کرد.

سعد الدین العثمانی، نخست وزیر مراکش گفت این تصمیم برای ممانعت از انتقال ویروس از شهرهایی است که سفر به آن جا ممنوع شده است. این شهرها کازابلانکا، طنجه، برشید، سطات، تطوان، فاس و مکناس هستند که بیشترین آمار ابتلا به کرونا را به خود اختصاص داده اند.،ایسنا

اخبار ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9626

به "اعتراضات مردمی در پی محدودیت کرونایی مراکش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراضات مردمی در پی محدودیت کرونایی مراکش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید