اعتراض به جای خالی مستندسازان در تجلیل از افتخارآفرینان سینما

به گزارش سهندبلاگ، انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در اعتراض به شیوه برگزاری نخستین آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین المللی که شب گذشته با حضور وزیر ارشاد برگزار گردید، بیانیه ای صادر کرد.

اعتراض به جای خالی مستندسازان در تجلیل از افتخارآفرینان سینما

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، نخستین آیین تجلیل از افتخارآفرینان سینمای ایران در عرصه بین المللی به عنوان یکی از بخش های جنبی سی وهشتمین جشنواره دنیای فیلم فجر، شب گذشته و همزمان با روز ملی سینما در حالی برگزار گردید که فهرست تقدیرشدگان این مراسم محدود به فیلم های داستانی برگزیده در جشنواره های دنیای بود و اشاره ای به توفیقات متعدد فیلم های کوتاه و مستند ایرانی در رویداد های بین المللی نشد.

انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند در اعتراض به برگزاری این مراسم بیانیه ای اعتراضی صادر کرد.

در متن این بیانیه که برای انتشار در اختیار قرار گرفته آمده است:

بالندگی فرهنگ را اندیشه باید و فرهنگ را مدیری که از فر و دانش بهره مند باشد تا بستر آفرینش گری اندیشه ورزان را فراهم سازد. سینمای مستند بی آنکه مدعی باشد در درون خود، دانش و آگاهی را به همراه دارد و نگاهی گذرا در تاریخ سینمای ایران، نشانگر صندلی والای این گونهٔ سینمایی است.

بار دیگر، مدیران فرهنگی نما در روز ملی سینما به بهانهٔ پاسداشت دستاورد های دنیای سینمای ایران بزرگداشتی برپا کردند، بی آنکه از سینمای مستند یادی نمایند و با آنکه مستندسازان ایران، سال گذشته ده ها جوایز ارزشمند را از جشنواره های معتبر دنیا برای سرزمین ایران به ارمغان آوردند در سنجه ارزش گذاری شان به شمار نیاوردند.

تاریخ سینمای مستند همواره سربلند بوده و خواهد ماند و به روایتگری خود از دوران سانسور ادامه خواهد داد.

شایان یادآوری است با آنکه از هیات مدیره انجمن صنفی کارگردانان سینمای مستند برای شرکت در این دورهمی دعوت شد، ولی به احترام اعضای فرهیختهٔ انجمنان و مستندسازان بادانش ایران از حضور خودداری نموده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10374

به "اعتراض به جای خالی مستندسازان در تجلیل از افتخارآفرینان سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعتراض به جای خالی مستندسازان در تجلیل از افتخارآفرینان سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید