افزایش تمایل ایرلندی ها برای جدایی از بریتانیا

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، گرایش به جدایی ایرلند شمالی از بریتانیا طی ماه های اخیر در میان شهروندان این منطقه افزایش یافته است.

افزایش تمایل ایرلندی ها برای جدایی از بریتانیا

در همین ارتباط هم جری آدامز، سیاستمدار و رهبر سابق حزب شین فن، سومین حزب عظیم در مجلس جمهوری ایرلند در گفتگویی ابراز امیدواری کرد که همه پرسی بر سر جدایی از انگلیس تا سه سال دیگر امکان پذیر خواهد بود.

در این گزارش بعلاوه گفته شده که در حال حاضر نتایج نظرسنجی ها حاکی از آن است که 42 درصد مردم ایرلند شمالی خواهان پیوستن به جمهوری ایرلند هستند و نزدیک 10 درصد هم هنوز به نتیجه مشخصی نرسیده اند.

افزایش میل به جدایی ایرلند از سرزمین بریتانیا بویژه پس از برگزیت فرایند شتابانی گرفته است.

برخلاف شهفرایندان انگلیسی، ساکنان ایرلند شمالی خواهان ادامه حضورشان در میان اعضای اتحادیه اروپا بودند و پس از خروج بریتانیا از اروپا حال ایرلندی ها خواهان پیوستن به ایرلند جنوبی برای بازگشت دوباره به اتحادیه اروپا هستند.

صد سال و یک روز پیش، در سوم مه 1921، ایرلند با اجرای قانون مصوب مجلس مجلس بریتانیا به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم شد؛ قانونی که قصد داشت حاکمیت بریتانیا بر هر دو بخش را تضمین کند ولی تاریخ، سرنوشت ایرلند و این قانون را طور دیگری رقم زد.

26 شهرستان کاتولیک نشین بخش جنوبی را که امروزه به اسم جمهوری ایرلند شناخته می گردد، تشکیل دادند و شش شهرستان که بیشتر ساکنان آن پیرو آئین پروتستان هستند، در شمال بریتانیا باقی ماند.

طی دو سال گذشته که همیشه ایرلند شمالی خواهان برگزاری همه پرسی استقلال از بریتانیا بوده است، مقامات لندن به شدت با این درخواست مخالفت نموده اند.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15092

به "افزایش تمایل ایرلندی ها برای جدایی از بریتانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تمایل ایرلندی ها برای جدایی از بریتانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید