المپیک 2020 و افتتاحیه ای که امروز برگزار نشد

به گزارش سهندبلاگ، اگر شیوع کرونا اتفاق نیفتاده بود، امروز مراسم افتتاحیه بازیهای المپیک توکیو 2020 در ورزشگاه المپیک توکیو برگزار می شد. دیشب در مراسمی آنلاین ساعت شمارش معکوس برای یک سال دیگر تنظیم شد.

المپیک 2020 و افتتاحیه ای که امروز برگزار نشد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بی بی سی به دلیل همه گیری دنیای ویروس کرونا قرار است المپیک توکیو از 23 ژوئیه تا 8 اوت 2021 برگزار گردد و به رغم برگزاری در سال 2021 نام مسابقات، توکیو 2020 باقی بماند.

هر روز تعداد بیشتری از مردم درباره اینکه اصلا المپیک در ژاپن برگزار گردد، تردید دارند.پیشتر یوشیرو موری، رئیس مسابقات المپیک 2020 توکیو گفته بود که اگر این مسابقات در سال آینده میلادی برگزار نگردد، لغو خواهد شد و تعویق دیگری در نظر گرفته نشده است.

یک نظرسنجی جدید نشان می دهد که فقط کمتر از یک چهارم ژاپنی ها با برگزاری المپیک در زمانی که هنوز واکسن ضد کرونا پیدا نشده، موافق هستند.

در یک نظرسنجی که از طریق خبرگزاری رسمی ژاپن، کیودو صورت گرفته، فقط 23 درصد مردم در ژاپن از برگزاری بازیهای المپیک در سال آینده در صورت وجود شیوع کرونا حمایت می نمایند.

آمار جدید سازمان بهداشت دنیای تردیدها درباره اینکه اصلا این مسابقات سال آینده هم برگزار خواهد شد یا نه را بیشتر نموده است.

در حال حاضر 15 میلیون نفر در سراسر دنیا به کرونا مبتلا شده اند و این آمار تقریبا هر 4 یا 5 روز یک بار، افزایش حدود یک میلیون نفری دارد.

پروفسور کنتارو ایواکا، از بیمارستان دانشگاهی کوبه در غرب ژاپن گفت که تنها امید برای برگزاری المپیک در ژاپن کشف زودتر واکسن علیه کروناست.

فقط چند بار رخ داده که برگزاری مسابقات تاریخی المپیک به طور کامل لغو گردد که به دلیل جنگ های دنیای اول و دوم بوده است. یکی از این موارد در سال 1940 به دلیل جنگ دنیای دوم و آن بار هم باز در توکیو بوده است.

دیشب، پنجشنبه 23 ژوئیه، در داخل ورزشگاه المپیک توکیو مراسمی برای تغییر ساعت شمارش معکوس آغاز المپیک برگزار گردید.

در این مراسم که در سالن تقریبا خالی المپیک توکیو برگزار گردید، ایکی ریکاکو، قهرمان شنای ژاپن که به بیماری سرطان خون (لوکیمیا) مبتلاست، فانوسی را که در آن شعله مشعل المپیک روشن بود، حمل می کرد.

او در فضای تاریک ورزشگاه المپیک در سخنانی خطاب به همه ورزشکاران و همه کسانی که از ورزشکاران الهام می گیرند گفت: ایمان دارم که تا یک سال دیگر شعله امید اینجا را روشن خواهد نمود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9588

به "المپیک 2020 و افتتاحیه ای که امروز برگزار نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "المپیک 2020 و افتتاحیه ای که امروز برگزار نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید