امکان صادرات ونتیلاتور ایرانی فراهم شد

به گزارش سهندبلاگ، مدیر عامل شرکت فراوری کننده ونتیلاتور با بیان اینکه چند روزی است امکان صادرات این محصول به کشورهای خارجی فراهم شده، بیان نمود: این امکان برای کشورهای عراق، روسیه، افغانستان و ...فراهم شده است.

امکان صادرات ونتیلاتور ایرانی فراهم شد

احمد بهفر مقدم، مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) مستقر در پارک علم و فناوری خراسان اظهار کرد: این شرکت دانش بنیان 10 سال است که علاوه بر فراوری دستگاه های تنفسی مصنوعی، ماشین های بیهوشی و دستگاه های سی تی اسکن را نیز فراوری می نماید.

وی با بیان اینکه از 15 اسفندماه اقدامات برای فراوری 30 دستگاه در روز را برای برطرف احتیاج بیمارستان ها شروع کردیم، اعلام کرد: در حال حاضر به صورت میانگین، هر 45 دقیقه یک دستگاه ونتیلاتور در این شرکت به فراوری می رسد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) با تاکید بر اینکه چند روزی می گردد که اجازه صادرات این دستگاه به کشورهای دیگر توسط شرکت ما فراهم شده است، اعلام کرد: در حال حاضر می توانیم درصدی از فراوریات خود را صادر کنیم.

وی با بیان اینکه تعهد ما به وزارت بهداشت فراوری هزار دستگاه ونتیلاتور بود که اکنون این تعداد در حال تکمیل شدن است، گفت: چون تعهدی برای تأمین احتیاج نداریم می توانیم کل فراوریاتمان را صادر کنیم و محدودیتی در این قضیه نداریم.

وی با اشاره به کشورهایی که امکان صادرات ونتیلاتور ایرانی دارند، گفت: کشورهای زیادی درخواست این ونتیلاتور ها را داده اند؛ اما کشورهای منطقه مانند پاکستان، افغانستان، عراق، روسیه و.. از جمله مقاصد ما برای صادرات به شمار می فرایند.

به گفته بهفر مقدم، در حال حاضر کشورهای روسیه، عراق و افغانستان پای کار هستند که بتوانیم به زودی به آنها صادرات داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان فراوری کننده ونتیلاتور (دستگاه تنفس مصنوعی) تاکید نمود: زمانیکه کشورهای اروپایی از شرکت ما درخواست داشتند اوایل شیوع کرونا بود که ما محدودیت زمانی برای تأمین احتیاج کشور داشتیم و در آن موقع صادراتی نداشتیم.

وی ادامه داد: اکنون مذاکرات خود را شروع کردیم و با نمایندگان بعضی کشورها در حال رایزنی هستیم؛ تعداد و میزان صادراتمان را هنوز تعیین نکردیم.،مهر

اخبار مربوط به ویروس کرونا در ایران و دنیا را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8725

به "امکان صادرات ونتیلاتور ایرانی فراهم شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "امکان صادرات ونتیلاتور ایرانی فراهم شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید