ایلام استانی بکر و جذاب، برای سرمایه گذاران خارجی

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/ایلام معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: منطقه ویژه اقتصادی مهران دارای زیرساخت های مناسبی است که سرمایه گذاران خارجی و داخلی می توانند با سرمایه گذاری در این منطقه از مزایای آن بهره مند شوند.

ایلام استانی بکر و جذاب، برای سرمایه گذاران خارجی

حیدر نعمتی در دیدار با سرمایه گذاران خارجی اظهار کرد: برخورداری از زیرساخت های مناسب، زمین ارزان قیمت، معافیت اقتصادیاتی، صدور مجوز اقامت و ...از جمله مزایای در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران خارجی است.

وی با بیان اینکه این منطقه ویژه با مساحت 807هکتار اکنون با حضور چندین سرمایه گذار داخلی فعالیت می کنند و در آستانه تبدیل به منطقه آزاد تجاری صنعتی است، شرح داد: استان ایلام با توجه به شرایط ویژه جغرافیایی امکان صادرات کالا از طریق مرز بین المللی مهران را دارد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام با تاکید بر اینکه ایجاد صنایع تبدیلی تکمیلی، بوم گردی و گردشگری، توریسم درمانی، صنایع دستی، نفت و گاز و پتروشیمی و توسعه بخش های کشاورزی را از جمله ظرفیت های استان در حوزه سرمایه گذاری است، گفت:اکنون چند واحد آب معدنی در استان وجود دارد که به دلیل سو مدیریت با مشکل روبرو اند و سرمایه گذاران توانمند می توانند با رفع مشکل آنها در این زمینه نیز سرمایه گذاری کنند.

قدرت الله فیض الهی مدیرکل اقتصاد و دارایی استان نیز با استقبال از جذب سرمایه گذاران خارجی اظهار کرد: جمهوری اسلامی برای حمایت از جذب سرمایه گذاران خارجی تعهد ریسک سرمایه گذاری آنها را پذیرش کرده است.

وی گفت: سرمایه گذاران خارجی می توانند به سایت سرمایه گذاری در سامانه مراجعه و پس از تکمیل فرم ها و ارایه خلاصه طرح توجیهی برای اقامت خود اقدام کنند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان ایلام با بیان اینکه از حضور سرمایه گذاران خارجی در استان حمایت می کنیم و فرایند اجرای طرح های آنها با دستگاه های اجرایی و صدور مجوزها را خودمان پیگیری خواهیم کرد، ابراز امیدواری کرد که با جذب سرمایه گذاران خارجی در منطقه ویژه بتوان تحولی در این زمینه ایجاد کرد.

منصور پور مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی ایلام نیز در این نشست گفت: اکنون زمین به 62سرمایه گذار فروخته شده و با توجه به پیگیری برای تبدیل منطقه ویژه به منطقه آزاد تجاری صنعتی مابقی واگذاریها فعلا در حال انتظار هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون 60سرمایه گذار در حال نوبت برای دریافت زمین از منطقه ویژه استان هستند، گفت: زیرساخت های لازم از قبیل جاده، آب، برق، گاز و خط تلفن فراهم است و هم اکنون100خط تلفن و کابل فیبر نوری برای این منطقه خریداری و تامین شده و پیش بینی می شود ، 800خط تلفن دیگر نیز تهیه شود.

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی استانداری ایلام،در این نشست مقرر شد، سرمایه گذاران خارجی یکی از کشورهای همسایه با طرح تولید آب معدنی از منطقه ویژه مهران بازدید و خلاصه طرح با حجم سرمایه گذاری بیش از 400هزار دلار را به امور اقتصاد و دارایی استان اعلام کنند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6795

به "ایلام استانی بکر و جذاب، برای سرمایه گذاران خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلام استانی بکر و جذاب، برای سرمایه گذاران خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید