بانک ها قصد حمایت از فراوری را ندارند، تهدید بازرگانان درست نیست

به گزارش سهندبلاگ، شیراز- نماینده کارفرمایان در شورای عالی کار گفت: بانک ها با ایجاد موانع نه تنها از فراوری حمایت نمی نمایند بلکه نسبت به تعطیلی واحد های مالی نیز اقدام می نمایند.

بانک ها قصد حمایت از فراوری را ندارند، تهدید بازرگانان درست نیست

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، جمال رازقی عصر آدینه در ملاقات وزیر صمت با فعالان مالی اعلام کرد: بیش از 2 هزار و 400 کارت بازرگانی در کشور تعلیق شده و امکان صدور و تمدید کارت بازرگانی نیز از اتاق های بازرگانی گرفته شده و به وزارت صمت ارجاع شده است.

وی اضافه نمود: بانک مرکزی با سیاست های که در نظر گرفته سایت امکان بازگشت ارز به کشور را از بین برده و با تهدید بازرگانان به دنبال بازگشت ارز است که این موضوع نمی تواند گره گشای مسائل مالی کشور باشد.

رئیس اتاق بازرگانی شیراز تاکید نمود: به گفته رئیس کل بانک مرکزی بیش از 27 میلیارد دلار ارز حاصل از صادرات به کشور بازنگشته است این در حالیست که بر اساس آمار 10 میلیارد دلار توسط شرکت های نفتی به کشور بازگردانده نشده است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار بانک مرکزی 15 هزار نفر بدهکاران ارزی کشور هستند این در حالی است که تنها 5 هزار نفر از این افراد دارای کارت بازرگانی هستند این در حالی است که سیاست هایی که توسط بانک مرکزی اعمال شده باعث شده تا 40 درصد صادرات کشور افت پیدا کند.

رازقی تاکید نمود: یکی از انتظاراتی که فعالین مالی استان فارس از وزارت صنعت معدن و تجارت دارند این است که ثبات به دستورالعمل ها و رفتار های بانک مرکزی و وزارت خانه صنعت بازگردد تا شاهد ایجاد ثبات سرمایه گذاری در کشور باشیم.

او توضیح داد: عمده ارز حاصل از صادرات توسط بازرگانان کشور داده شده، اما انتظار از دولت وجود دارد که با حمایت از کالا های غیرنفتی زمینه افزایش صادرات را فراهم نمایند این در حالی است که تعیین سیاست های ثابت و ایجاد سبحان در دستورالعمل های صادراتی نیست می تواند عاملی برای جلوگیری از کاهش صادرات در کشور باشد.

وی در ادامه تاکید نمود: این انتظار از وزارت صنعت معدن و تجارت وجود دارد که در مورد حمایت از کارگران و کارفرمایان دستورالعمل های مختلفی داشته باشد البته تعیین و تکلیف تعلیق کارت های بازرگانی نیز یکی دیگر از انتظاراتی است که در میان فعالین مالی از وزارت صنعت معدن و تجارت وجود دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10667

به "بانک ها قصد حمایت از فراوری را ندارند، تهدید بازرگانان درست نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بانک ها قصد حمایت از فراوری را ندارند، تهدید بازرگانان درست نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید