با آزادشدن سهام عدالت، 50 میلیون نفر سهامدار فارس شدند

به گزارش سهندبلاگ، مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از حل و فصل بدهی های ارزی این هلدینگ بعد از سال ها اطلاع داد و گفت: با حل این مشکل، وزنه های سنگینی که به پای هلدینگ بود، باز شد و این یک کار انقلابی بود.

با آزادشدن سهام عدالت، 50 میلیون نفر سهامدار فارس شدند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، جعفر ربیعی در مجمع عمومی عادی سالیانه فارس که به دلیل شرایط ویژه ناشی از کرونا با حضور حداقلی فیزیکی سهامداران و حضور حداکثری مجازی سهامداران برگزار گردید، در گزارشی به مجمع گفت: با آزاد شدن سهام عدالت، امروز 50 میلیون نفر سهامدار فارس هستند.

وی با بیان اینکه سود عملیاتی شرکت در یکسال گذشته 21 هزار و 158 میلیارد تومان بوده، گفت: درآمدهای تلفیقی به 77 هزار و 853 میلیارد تومان و سود عملیاتی تلفیقی گروه هم در این مدت به 17 هزار و 771 میلیارد تومان رسید و این یعنی افزایش 113 درصدی سود دهی شرکت اصلی و 51 درصدی سود تلفیقی گروه نسبت به سال مالی گذشته. همچنین دارایی گروه به عدد 297 هزار و 970 میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس همچنین دستیابی به فراوری 19 هزار و 427 هزار تن و افزایش 291 هزار تنی فراوری نسبت به سال گذشته را دستاورد عظیم این هلدینگ در شرایط سخت تحریم های ظالمانه از سوی آمریکا اعلام کرد.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سرمایه های اجرا شده در فارس در دو سال اخیر، اضافه نمود: افزایش سرمایه های اجرا شده از محل سود انباشته است، که واقعی تر و البته شیرین تر است. در مهرماه 97 سرمایه شرکت از 5 هزار میلیارد تومان به 9150 میلیارد تومان رسید، در بهمن ماه 98 از 9150 میلیارد تومان به 14350 میلیارد تومان از محل سود انباشته و امروز سرمایه شرکت از 14 هزار و 350 میلیارد تومان به 28700 میلیارد تومان از محل سود انباشته و سایر اندوخته های قانونی خواهد رسید.

ربیعی با تاکید بر اینکه هلدینگ خلیج فارس یک شرکت توسعه محور است، گفت: تامین مالی های اجرا شده در این هلدینگ، صرف اتمام طرح های در حال انجام و تعریف پروژه های بیشتر در راستای افزایش ثروت سهامداران و افزایش فراوری ملی می گردد و این یعنی سهامدار فارس مطمئن است که این یک سهم بنیادین است که هر سال افزایش فراوری و ثروت دارد. به همین دلیل تسهیلات ریالی و گشایش اعتبارات اسنادی داخلی، به مبلغ 6 هزار و 621 میلیارد تومان و اخذ تسهیلات ارزی به مبلغ 80 میلیون دلار ظرف 15 ماه گذشته برای پروژه های در دست اجرای شرکت های تابعه اجرا شده است.

وی تامین سرمایه از بازار سرمایه را از دیگر روش های پیروز فارس اعلام کرد و اضافه نمود: کسب درآمد 2 هزار و 465 میلیارد تومان از محل عرضه اولیه سهام، انتشار 4 هزار میلیارد تومان اوراق اجاره و تبعی و 23 هزار و 700 میلیارد تومان به وسیله افزایش سرمایه منجر به تامین مالی 30 هزار میلیارد تومانی فارس از بازار سرمایه ظرف دو سال و نیم شده که همه آنها برای تکمیل، احداث و راه اندازی پروژه های در دست انجام و جدید هلدینگ صرف خواهد شد و این یعنی ثروت آفرینی و فراوری بیشتر.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس دستاورد عظیم به دست آمده در این هلدینگ را حل مسائل بدهی های ارزی اعلام کرد و گفت: امروز با افتخار اعلام می کنم همکاران ما کاری کردند که دیگر بدهی های ارزی به شرکت نفت و شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ را آزار نمی دهد و مسائل پیشین ارزی در صورت های مالی حل شده است.

وی با اشاره به اخذ مبلغ 7 هزار و 637 میلیارد تومان تسهیلات ریالی برای بازپرداخت بدهی های ارزی هلدینگ، گفت: پرداخت بدهی های ارزی به شرکت ملی نفت طی دو سال و نیم اخیر با نرخ میانگین ارز 11 هزار و 600 تومان اجرا شده که با توجه به نرخ امروز موجب صرفه مالی 14 هزار و 960 میلیارد تومانی شده، همچنین مبلغ 454 میلیون دلار از بدهی شرکت به شرکت ملی صنایع پتروشیمی طی دو سال و نیم اخیر با نرخ میانگین 15 هزار و 100 تومان پرداخت شد که با توجه به نرخ امروز ارز، موجب صرفه مالی 4 هزار و 585 میلیارد تومانی شد.

ربیعی تاکید نمود: این یک کار انقلابی بود و امروز بخش زیادی از بدهی های ارزی هلدینگ پرداخت شده و برای سال های آینده ما وزنه های سنگین بدهی ارزی را از پای هلدینگ و شرکت های تابعه باز کردیم.

وی همچنین به برطرف کامل مغایرت های موجود فی ما بین هلدینگ و شرکت ملی نفت، اشاره نمود و گفت: همچنین مغایرت های هلدینگ با شرکت ملی صنایع پتروشیمی از مبلغ 386 میلیون دلار به 68 میلیون دلار کاهش یافته که ما نسبت به آن معترضیم که انشاءالله در مرجع داوری مورد آنالیز قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، یکی دیگر از دستاوردهای این مجموعه را بازگشت ارز حاصل از صادرات به کشور اعلام کرد و گفت: 88 درصد از ارز ناشی از صادرات شرکت های تابعه به وسیله سامانه نیما در سال 98 اجرا شده که بیانگر انجام 125 درصدی تعهدات ارزی شرکت در این مدت است.

وی عرضه اولیه سهام شرکت های پتروشیمی شهید تندگویان، خبرنگارانساسول و پتروشیمی ارومیه در سال مالی 98 به بورس را عمل به وعده های بورسی هلدینگ خلیج فارس اعلام کرد و گفت: تا سرانجام سال سهام سه شرکت بوعلی، اروند و بندر امام را عرضه خواهیم کرد.

ربیعی همچنین به عملکرد صندوق بازارگردانی این هلدینگ اشاره نمود و گفت: بازارگردانی یعنی روان کردن معاملات و نه قیمت گذاری مصنوعی و دستکاری در قیمت ها. در اصلاح اخیر بازار سرمایه که 29.2 درصد بود با عملکرد خوب بازارگردان خلیج فارس، سهام فارس 15.2 درصد، پارس 9درصد، فجر 4.6 درصد، مبین 17.8 درصد، نوری 8.3 درصد و خبرنگاران ساسول 5.8 درصد اصلاح داشت.

وی اضافه نمود: بازارگردانی از نظر ما هم در بازار مثبت و هم در بازار منفی باید انجام گردد و امروز صندوق بازارگردانی اختصاصی خلیج فارس که دومین صندوق بازارگردانی در بازار سرمایه از حیث ارزش دارایی است، از نظر تعداد واحد سرمایه گذاری عظیمترین صندوق بازارگردانی اختصاصی کشور است. همچنین ارزش بازار فارس که 28 بهمن سال گذشته به صد هزار میلیارد تومان رسید واولین شرکت تاریخ بازار سرمایه شد که از صد هزار میلیارد تومان ارزش بازار عبور کرد امروز به 417 هزار میلیارد تومان رسیده است.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس با بیان اینکه ارزش بازار گروه شرکت های هلدینگ خلیج فارس، 11 درصد بورس و فرابورس را تشکیل می دهد، گفت: با وجود اصلاح قیمت ها در دو ماه اخیر نسبت به ابتدای تیر 1398، سهام فارس بازدهی 800 درصد، پترول 713 درصد، نوری 461، درصد، فجر 294 درصد، مبین 218 درصد، شگویا 234 درصد، شاروم 202 درصد، خبرنگاران 160 درصد و پارس 284 درصد داشته است.

ربیعی همچنین طرح های جهش دوم هلدینگ تا انتهای سال 1400، را شامل 13 طرح شیرین سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی هنگام، پالایش گاز یادآوران خلیج فارس(فاز اول)، تصیفه خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی آپادانا خلیج فارس، بازسازی واحد زایلین پتروشیمی بوعلی سینا، طرح بهسازی و احداث تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل، توسعه صنایع پایین دستی پترو ایرانیان، پتروشیمی گچساران، طرح تبدیل مواد اولیه الیاف به بطری پتروشیمی شهید تندگویان، شیمیایی صدف عسلویه، طرح کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام و طرح مونوکسید کربن پتروشیمی کارون اعلام کرد.

به گفته وی برای این طرح ها 2.7 میلیارد یورو سرمایه گذاری ارزی و 8 هزار و 315 میلیارد تومانی سرمایه گذاری ریالی صورت خواهد گرفت که موجب افزایش ظرفیت اسمی فراوری 6.62 میلیون تنی هلدینگ خلیج فارس می گردد.

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس همچنین با اشاره به 13 طرح جهش سوم از 1401 به بعد گفت: با راه اندازی این 13 طرح از جمله مگاپروژه عسلویه(هرمز)، الفین و پلی الفین جنوب و پتروشیمی تفتان خبرنگاران در منطقه آزاد چابهاربا سرمایه گذاری 11.304 میلیارد یورو و 5 هزار و 343 میلیارد تومان، 17.5 میلیون تن ظرفیت اسمی فراوری هلدینگ افزایش می یابد.

ربیعی در سرانجام خاطر نشان کرد: کارهای اجرا شده محصول کوشش های یک تیم و یک خانواده عظیم به نام هلدینگ خلیج فارس است و من از همه این عزیزان و حتی منتقدان و بعضا مغرضان تشکر می کنم و امروز اگر حتی با کمی انصاف به عملکردها بنگرند، می بینند دستاوردهای تیم مدیریتی هلدینگ از آخر سال 96 تا به امروز با پیش از آن قابل مقایسه نیست و امروز هلدینگ خلیج فارس، به سازمانی تاثیرگذار در اقتصاد کشور تبدیل شده و عملکرد خوبی در فراوری و صادرات و بورس و مسئولیت های اجتماعی دارد و این پیروزیت ها تا زمانی که همه عزیزان از مدیران و کارگران تا مهندسان و کارشناسان کار تیمی بکنند ادامه خواهد داشت و آن روزی که به فردگرایی گرایش پیدا کنیم، روز سقوط و کاهش پیروزیت ها خواهد بود.

در ادامه، امید قائمی رییس مجمع عمومی تسویه بدهی ارزی هلدینگ خلیح فارس را کاری بسیار عظیم اعلام کرد و گفت: این بدهی ها، وزنه بسیار سنگینی به پای هلدینگ خلیج فارس بود که بخش زیادی از آن حذف شد.

در ادامه با قرائت گزارش حسابرس، صورت های مالی هلدینگ خلیج فارس به تصویب رسید.

در سرانجام با اشاره به تحقق سود 146 تومانی، به پیشنهاد مجمع، تخصیص 100 تومان به ازای هر سهم (افزایش سرمایه 100 درصدی به میزان 14 هزار 350 میلیارد تومان)برای افزایش سرمایه و تخصیص 34.8 تومان به ازای هر سهم برای سهامداران به رای گذاشته شد که مورد تصویب نهاده شد.

این سود تا 12 آبان به وسیله سامانه سجام برای سهامداران حقیقی واریز خواهد شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10834

به "با آزادشدن سهام عدالت، 50 میلیون نفر سهامدار فارس شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با آزادشدن سهام عدالت، 50 میلیون نفر سهامدار فارس شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید