بهترین شیوه پخت گوشت

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران:گوشت منبع غنی پروتئین است و پروتئین هم جزو جدا نشدنی از رژیم غذایی ماست . به همین دلیل باید از این ماده غذایی استفاده کنیم البته در حد اعتدال و با بهترین کیفیت.

بهترین شیوه پخت گوشت

به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه خراسان ،قیمت گوشت گران است و تهیه آن مشکل شده است، بنابراین بهتر است از همان مقدار کمی هم که برای تهیه غذا استفاده می کنید بیشترین استفاده را بکنید و بهترین غذاها را آماده کنید . در ادامه نکاتی را درباره گوشت و جایگزین هایش پیشنهاد می کنیم :

جایگزین های یاری نماینده

اگرچه هیچ چیز نمی تواند جای پروتئین حیوانی را بگیرد اما می توانید از غلات حبوبات برای غنی شدن غذای خود بهره ببرید.همچنین می توانید لوبیا ،عدس، سویا، کره مغزها و مغزها، دانه ها و کره دانه ها و غلات سبوس دار مانند بلغور جو دوسر، کینوا و نان های جوانه زده را مصرف کنید.

جایگزین های ارزان تر

گوشت های فراوری شده قیمت مناسب تری دارند بنابراین بسیاری از خانواده های پرجمعیت از این فراورده ها استفاده بیشتری می نمایند.ما بارها طرز تهیه کالباس و همبرگر خانگی را آموزش داده ایم .به راحتی می توانید طرز تهیه آن را از اینترنت جست و جو کنید و با کمی گذاشتن وقت، این محصولات را در منزل تهیه کنید و اگر در مواردی هم مجبور به استفاده از نوع آماده آن شدید، ساده ترین فراورده و با کمترین افزودنی را با توجه به تاریخ فراوری آن تهیه کنید.

بهترین شیوه پخت گوشت

شیوه های مختلف پخت گوشت شامل کباب کردن ، آب پز یا بخارپز کردن و سرخ کردن انواع گوشت است. هنگام کباب کردن گوشت، اگر شیره گوشت در معرض تماس مستقیم شعله قرار گیرد و حالت سوختگی پیدا کند در دراز مدت این نوع سوختگی در گوشت باعث بروز سرطان می گردد .تا حد امکان زمان کباب شدن گوشت را کم کنید برای این کار باید گوشت را به قطعات کوچک برش بزنید. معمولاً مدت زمان پخت گوشت در روش کبابی کم است و امکان خام ماندن بخش های داخلی آن با این روش بالاست.

به همین دلیل توصیه می گردد گوشت های کبابی را بسیار نازک ببرید و در صورت امکان برش هایی بر سطح گوشت ها بزنید تا مرکز آن ها هم به خوبی پخته گردد. گوشت سرخ شده هم روغن زیادی را جذب می نماید و علاوه بر این که کالری بسیار بالایی پیدا می نماید، نوع روغن و میزان روغن مصرفی هم در کاهش کیفیت و ارزش غذایی گوشت پخته شده تاثیرگذار است.آب پز و بخارپزکردن گوشت کالری کمتری نسبت به انواع دیگر دارد .گوشت سفید، سرشار از آهن، روی و ویتامین B12 و گوشت قرمز غنی از منیزیم است.

بهتر است مایعی که در فرایند پخت گوشت از آن خارج می گردد، مستقیم داخل غذا استفاده گردد. معمولاً بیشترین میزان پروتئین ها و ویتامین های محلول در آب، به خصوص ویتامین های گروه B، هنگام پختن از بافت گوشت خارج و به آب در حال جوش وارد می گردد بنابراین نباید آب و کف گوشت را دور بریزید چون عملا بخش زیادی از ریزمغذی های گوشت با این کار از بین می رود.

پخت طولانی مدت، مواد مغذی موجود در گوشت را از بین می برد.از آن جا که گوشت چربی دارد، به هنگام پخت به افزودن روغن نیازی نیست. طبخ گوشت به صورت کبابی یا خورشتی بهترین روش پخت گوشت است.از آن جا که چرب ترین قسمت گوشت قرمز یا سفید برای تهیه گوشت چرخ نموده استفاده می گردد، هنگام خرید به این موضوع توجه کنید.

گوشت را در دمای مناسب نگه دارید

یکی از مهم ترین نکته ها در تهیه کباب، نگهداری گوشت خام در دمای مناسب تا پیش از کباب کردن آن است.گوشت کبابی را حداکثر در دمای 6 تا 8 درجه سانتی گراد بالای صفر نگهداری کنید زیرا نگهداری گوشت در دمای بالای 8 درجه بیشتر از 2 ساعت باعث فساد گوشت می گردد.

چند نکته

امروزه در آشپزی از انواع پنیر استفاده می گردد، این در حالی است که پنیر علاوه بر تامین پروتئین مقدار زیادی چربی هم دارد که باعث اضافه وزن و چاقی می گردد. بنابراین نه جایگزین مناسبی برای پروتئین است که زیاد از آن بهره ببرید و نه برای مصرف با گوشت به میزان فراوان توصیه می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11097

به "بهترین شیوه پخت گوشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین شیوه پخت گوشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید