بیانیه مشترک ایکوم و اینترپل درباره چالش امنیتی موزه ها

به گزارش سهندبلاگ، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای واصله، بیانیه مشترک ایکوم و اینترپل درباره چالش امنیتی موزه ها منتشر شد.

بیانیه مشترک ایکوم و اینترپل درباره چالش امنیتی موزه ها

داستان چیست؟

موزه ها محل نگهداری تاریخ و فرهنگ ملت ها و میراث جامعه بشری است، بنابراین ضروری بوده تا با انجام اقدامات لازم امنیتی و پیشگیرانه میراث خود را از هرگونه حملات و جنایت محافظت نموده و توان حفاظتی موزه ها افزایش و تقویت گردد. به همین دلیل نیز کمیته بین المللی مراقبت از موزه های ایکوم و اینترپل توصیه نامه مشترکی را در 23 آوریل برای امنیت میراث فرهنگی در زمان تعطیلی چالشی برای موزه داران ایجاد و خدمات پلیس در زمان بحران COVID-19 را در وبگاه رسمی ایکوم منتشر کرد که فایل پی دی اف آن نیز قابل دسترس است. در مهمترین سرفصل های این بیانیه مشترک اینطور تاکید شده است: از شروع بحران دنیای شیوع ویروس کرونا، موزه های دنیا ناگزیر شدند به طور موقت درهای خود را برای محافظت از بازدیدنمایندگان ببندند. اقدامات مربوط به خودقرنطینگی چالش بزرگی را برای متخصصان موزه ایجاد نموده که باید امنیت مجموعه های خود را همچنان حفظ نمایند. شورای بین المللی موزه ها سرقت های اخیر در موزه های بریتانیا و هلند را محکوم می نماید و با وجود شرایط قرنطینه تداوم بهبود و بروزرسانی سیستم امنیتی موزه ها را بسیار حیاتی می داند. ایکوم در دهه های گذشته هچنان به حمایت از جامعه دنیای موزه ها در جهت حفاظت از مجموعه هایشان و به وسیله ارائه راهکارها و ابزارهای ساده در رابطه با امنیت پرسنل حفاظت، سامانه های تشخیص نفوذ، دوربین های مداربسته، ارتباطات درونی و گزارش دهی پرداخت. واحد آثار هنری پلیس اینترپل نیز همچنان به محافظت از میراث فرهنگی در 194 کشور عضو خود می پردازد. شورای بین المللی موزه ها و اینترپل در واکنش به چالش امنیتی موزه ها در دوران قرنطینه ناشی از شیوع ویروس کرونا، در بیانیه ای مشترک پیشنهاداتی را ارائه داده اند:

* استفاده از پرسنل حفاظتی موزه ها به صورت 24 ساعته و 7 روز در هفته

* آنالیز تمامی سامانه های امنیتی شامل دوربین های مداربسته و آژیرهای هشدار درون و بیرون موزه به صورت مداوم توسط پرسنل حفاظت

* ایجاد رویه هایی برای ارتباط و تبادل اطلاعات میان پرسنل حافظتی و مدیر

* مدیریت موزه ها و پرسنل حفاطتی باید فهرستی دقیق و روشن از کسانی ایجاد نمایند که مجوز ورود به ساختمان را دارند

* محیط اطراف ساختمان موزه باید به وسیله پرسنل حفاظت آنالیز گردد

* ممانعت و محدودیت نزدیک شدن وسایل نقلیه به محیط و داخل محوطه موزه

* اجتناب از جابه جایی آثار هنری

* ارائه گزارش هفتگی از سوی پرسنل حفاظتی به مدیریت موزه

همچنین شورای بین المللی موزه ها (ایکوم) و پلیس اینترپل، مدیران موزه ها را به ایجاد ارتباطی نزدیک با نیروهای پلیس و تبادل اطلاعات تشویق می نماید.

موزه ها در کنار دیگر محوطه های تاریخی، کتابخانه، اماکن مذهبی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند، بنابراین نکات امنیتی ذک شده در بالا را می توان با دیگر اماکن نیز به اشتراک گذاشت.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همگردی
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8432

به "بیانیه مشترک ایکوم و اینترپل درباره چالش امنیتی موزه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه مشترک ایکوم و اینترپل درباره چالش امنیتی موزه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید