تا سرانجام سال چند صد میلیون واکسن ضد کرونا آماده می شود

به گزارش سهندبلاگ، دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: تا قبل از خاتمه سال جاری میلادی چند صدمیلیون دوز واکسن ضد کرونا تولید می شود.

تا سرانجام سال چند صد میلیون واکسن ضد کرونا آماده می شود

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، سومیا سوامیناتان دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت گفت: تا قبل از سرانجام سال جاری میلادی چند صدمیلیون دوز واکسن ضد کرونا تولید می شود.

براساس اظهارات این دانشمند، دست کم 200 نوع واکسن کووید-19 در مرحله اکتشاف قرار گرفته است که حدود 10 نوع وارد مرحله آزمایش روی انسان شده و سه نوع از آن شامل واکسن چین به زودی وارد فاز سوم آزمایش بالینی می شود.

وی گفت: سازمان جهانی بهداشت نقشه هایی را برای کمک به تصمیم گیری در مورد تأیید واکسنی که باید اولین دوزها را تهیه کند تدارک دیده است.

قرار است اولویت دریافت واکسن ضد کرونا به کارمندان خط مقدم مانند پزشکان، افراد آسیب پذیر به دلیل سن یا بیماری دیگر و کسانی که در محیط های پرخطر مانند زندان ها هستند، اختصاص یابد.

سومیا سوامیناتان ادامه داد: من امیدوار و خوشبین هستم؛ اما توسعه واکسن یک کار پیچیده است و با عدم اطمینان زیادی همراه است؛ حتی اگر اولین آنها شکست بخورد، یا دومی نتواند، ما نباید امید خود را از دست بدهیم، نباید تسلیم شویم.

وی در سرانجام گفت: داده های تجزیه و تحلیل ژنتیکی که تا به امروز جمع آوری شده نشان می دهد ویروس جدید هنوز به هیچ وجه جهش نکرده است که شدت بیماری ناشی از آن را تغییر دهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9360

به "تا سرانجام سال چند صد میلیون واکسن ضد کرونا آماده می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا سرانجام سال چند صد میلیون واکسن ضد کرونا آماده می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید