ترامپ بر طرح خروج آمریکا از توافقنامه پاریس مُهر تأیید می زند

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، در مدت زمانی کمتر از دوهفته مانده به آغاز رسمی روند خروج آمریکا از توافقنامه آب و هوایی پاریس، پیش بینی ها حاکی از آن است که دونالد ترامپ روز چهارشنبه طرحهای خروج آمریکا از این توافقنامه جهانی را تأیید کند.

ترامپ بر طرح خروج آمریکا از توافقنامه پاریس مُهر تأیید می زند

ترامپ به عنوان یکی از مخالفان سرسخت توافقنامه پاریس، در مبارزه های انتخاباتی خود در سال 2016 وعده داد که این توافقنامه را لغو خواهد نمود.

حال یک منبع مطلع به متن سخنرانی ترامپ در کنفرانس پتزبورگ در این باره می گوید: ترامپ میخواهد به [توافقنامه] پاریس اشاره کند. و همان نکته های پیشتر گفته شده، مطرح خواهد شد. از آنجا که این توافق دغدغه ذهنی [ترامپ] است، [می توان گفت که] وی پیش از اینها از آن خارج شده است.

لازم به ذکر است که طبق شرایط مندرج در توافقنامه آب و هوایی پاریس، ترامپ برای آغاز بازه زمانی یک ساله جهت خروج رسمی آمریکا از این توافقنامه دنیای می تواند روز چهارم نوامبر نامه درخواست خود را به سازمان ملل ارائه کند.

خروج از این توافقنامه به یکسال زمان احتیاج دارد. این بدان معناست که آمریکا یک روز پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور از توافقنامه مزبور خارج خواهد شد.

هرچند ترامپ در ابتدا گفته بود که ممکن است برای مساعد ساختن شرایط و چارچوب این توافقنامه به نفع آمریکا باردیگر به پای میز مذاکره بنشیند، اما ارائه نامه درخواست به سازمان ملل هرگونه امیدی را به یأس بدل خواهد نمود.

دونالد ترامپ بارها گفته است که این توافقنامه برای آمریکا- که پس از چین، دومین منبع فراوری کننده گازهای گلخانه ای در دنیا بشمار می رود- بسیار گران تمام خواهد شد.

لازم به ذکر است که کاخ سفید تاکنون از هرگونه اظهارنظر در خصوص سخنان ترامپ در باب این توافقنامه خودداری نموده است.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 4837

به "ترامپ بر طرح خروج آمریکا از توافقنامه پاریس مُهر تأیید می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ بر طرح خروج آمریکا از توافقنامه پاریس مُهر تأیید می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید