تعداد معلمان اردنی بازداشتی به 50 تن رسید

به گزارش سهندبلاگ، به دنبال تعطیلی سندیکای معلمان و بازداشت برخی از اعضای آن، تنش در اردن بالا گرفته و اخباری از بازداشت های جدید توسط نیروهای امنیتی منتشر شده است.

تعداد معلمان اردنی بازداشتی به 50 تن رسید

به نقل از خبرگزاری آناتولی، در میان تدابیر شدید امنیتی تظاهرات جدیدی دوشنبه در استان اربد در شمال این کشور برگزار شد و گروه های امنیتی در ورودی ها و مرکز آن مستقر شدند.

این تظاهرات به رغم اعلام سندیکای معلمان در اربد برای به تأخیر انداختن اعتراضات برگزار شد. این سندیکا در بیانیه ای اعلام کرده بود با توجه به تدابیر امنیتی و بسته شدن تمام ورودی های اربد و بازداشت های کورکورانه و ترساندن بچه ها و زنان و عدم احترام به حق اردنی ها تصمیم گرفتیم تظاهرات را به تأخیر بیندازیم.

این سندیکا خواهان آزادی تمام معلمان بازداشتی و صرف نظر از تعطیلی سندیکای معلمان اردنی و احترام به حاکمیت دستگاه قضایی و ترجیح دادن مذاکره شد.

دستگاه های امنیتی اردن همچنین چند معلم دیگر را بازداشت کردند و تعداد معلمان بازداشتی به 50 تن رسید.

تعدادی معلم زن نیز در اربد بازداشت شده بودند اما بعدا آزاد شدند.

به همین دلیل سازمان عربی حقوق بشر در انگلیس عملیات امنیتی مقامات اردن علیه سندیکای معلمان و بازداشت آن ها را محکوم و اظهار داشت این برخورد حاکمیت قانون را از بین می برد.

این سازمان در بیانیه ای اظهار داشت ما فایل تصویری از دستگاه های امنیتی اردن را حین بازداشت تعدادی از اعضای سندیکای معلمان شعبه الکرک از جمله قاید اللصاصمه دریافت کردیم که به شرایط جسمانی وی هیچ توجهی نشده است. همچنین نیروهای امنیتی طارق البستنجی، دبیر این شورا و مؤید الغوادره را بازداشت کرده اند و به بازداشت شدگان دلیل بازداشتشان را نگفته اند.

این سازمان اظهار داشت عملیات بازداشت با هدف ممانعت از تظاهرات ضد دولتی انجام شد.

دولت اردن معتقد است که این سندیکا یکی از مهم ترین منبع مخالفان در کشور است.

این سازمان تأکید کرد معلمان بازداشتی در معرض نقض های زیادی از جمله بازداشت ظالمانه و شکنجه وحشیانه قرار گرفتند.

این سازمان به نقل از برادر امین الطمونی 44 ساله گفت: برادرم 28 ژوئیه در مقابل منزلش در شهر السلط از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد و به صورت وحشیانه مورد ضرب و شتم قرار گرفت و بعدا به یکی از بازداشتگاه ها در منطقه دبابنه در این شهر منتقل شد.

وی گفت: براساس چیزی که برادرم به من گفت او در زندانی تنگ که 30 نفر در آنجا بوده اند بازداشت بوده که همگی روی زمین می خوابیدند.

وی افزود شرایط جسمانی برادم به دلیل شکنجه و شرایط زندان وخیم شد. وی نارسایی قلبی و فشار خون دارد و به معالجه منظم نیاز دارد.

این سازمان به نقل از یکی از اعضای هیئت دفاع زندانیان گفت: تمام بازداشت ها نقض قوانین بوده و بدون مجوز قضایی اجرا شده است و بعد در مقابل دادستانی به اتهام تحریک به تظاهرات غیرقانونی و تحریک به انزجار به حبس محکوم شدند.

این سازمان از مقامات اردن خواست به خواسته های سندیکای معلمان توجه کرده و بازداشت شدگان را آزاد و رفع اتهام کند.

همچنین تأکید کرد روش سرکوبگرانه در تعامل با سندیکای معلمان به مسائل اجتماعی بیشتر منجر می شود.

شنبه گذشته حسن العبد اللات، دادستان کل اردن از توقف فعالیت سندیکای معلمان خبر داد.

اخیرا حدود 2000 معلم اردنی در نزدیکی مقر این سندیکا در امان تظاهرات کرده و خواهان پایبندی دولت به توافق امضا شده درباره افزایش حقوقشان شدند. ، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9696

به "تعداد معلمان اردنی بازداشتی به 50 تن رسید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد معلمان اردنی بازداشتی به 50 تن رسید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید