تعداد نظامیان آمریکایی در عراق کم می گردد

به گزارش سهندبلاگ، ایسنا نوشت: دولت های آمریکا و عراق پنج شنبه شب در بیانیه مشترکی در پی شروع مذاکرات استراتژیک میان دو کشور از توافق برای کاهش حضور نظامی واشنگتن در عراق ظرف چند ماه آینده خبر دادند.

تعداد نظامیان آمریکایی در عراق کم می گردد

به گزارش اسکای نیوز، در بیانیه مشترک دو کشور آمده است: در سایه پیشرفت های چشم گیر در جهت نابودی داعش آمریکا فرایند کاهش نیروهای نظامی اش در عراق را طی چند ماه آینده ادامه می دهد.

هیات عراقی به ریاست عبدالکریم هاشم مصطفی معاون وزارت خارجه و هیات آمریکایی به ریاست دیوید هیل، معاون وزارت خارجه آمریکا در امور سیاسی مذاکرات استراتژیکی را براساس چارچوب توافق استراتژیک سال 2008 برگزار کردند.

دو طرف در این مذاکرات بار دیگر بر اصول توافق استراتژیک سال 2008 تاکید کردند. همچنین آمریکا بار دیگر پایبندی خود و احترام به حاکمیت عراق و تمامیت ارضی آن و تصمیمات مقامات پارلمانی و اجرایی عراق را گفت.

در زمینه اقتصاد و انرژی نیز آمریکا گفت موضوع فراهم کردن مشاوران مالی برای همکاری مستقیم با دولت عراق در یاری به تقویت حمایت بین المللی از این کشور از جمله موسسات دولتی در طرح های مربوط به اجرای اصلاحات مالی اساسی را آنالیز می نماید.

دو کشور پروژه های سرمایه گذاری شامل سرمایه گذاری شرکت های آمریکایی بین المللی در عرصه انرژی و دیگر بخش هارا مورد آنالیز قرار دادند.

علاوه بر تیم های مذاکره کننده دو کشور بر اهمیت یاری به عراق در اجرای برنامه های دولت و اصلاحات که انعکاس دهنده خواسته های ملت عراق است از جمله بازگرداندن ثبات، برگزاری انتخابات آزاد و شفاف و دارای اعتبار تاکید کردند.

در زمینه امنیتی نیز آمریکا متعهد شد در چند ماه آینده نیروهایش در عراق را کاهش دهد. علاوه بر این دو طرف درباره شرایط نیروهای نظامی آمریکایی که در عراق می ماند گفت وگو کردند.

آمریکا نیز متعهد شد برای ایجاد پایگاه های دائم یا حضور نظامی دائم در عراق کوشش نخواهد کرد. این مساله در سال 2008 نیز میان دو طرف به توافق رسیده بود. دولت عراق نیز در مقابل متعهد شد که از نظامیان ائتلاف بین المللی تحت امر آمریکا حمایت کند.

312 310

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9054

به "تعداد نظامیان آمریکایی در عراق کم می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تعداد نظامیان آمریکایی در عراق کم می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید