تورج اصلانی: منظور خاصی در حمال طلا نداشتم

به گزارش سهندبلاگ، کارگردان فیلم حمال طلا گفت: این فیلم در یک دنیای رئال تعریف می گردد و به یک شغل در جامعه پرداخته است.

تورج اصلانی: منظور خاصی در حمال طلا نداشتم

به گزارش خبرنگاران، فیلم حمال طلا ساخته تورج اصلانی که فیلمبرداری شناخته شده در سینمای ایران است، 21 بهمن ماه در آخرین روز جشنواره فیلم فجر در پردیس سینمایی ملت برای اهالی رسانه و منتقدان به نمایش درآمد و داستانش براساس شغلی روایت شد که در جامعه چندان شناخته شده نیست.

تورج اصلانی در نشست خبری این فیلم اعلام کرد: فیلم کاملاً در دنیای رئال تعریف می گردد و درباره شغل قال کاری است که بیشتر جواهرسازان با آن درگیر هستند و فیلم تخیلی و ذهن نیست.

او درباره هدف از نشان دادن کثیفی و ادبیات لمپنیسم در فیلم اعلام کرد: منظور خاصی وجود نداشت ولی یک فیلمساز و کسی که مدعی کار فرهنگی است، شاخک های تیزتری در جامعه دارد و من به مساله ای پرداختم که در جامعه بوده و یک شغل است.

اصلانی درباره اینکه میخواهد کارگردانی را ادامه دهد یا فیلمبرداری را؟ گفت: من حرفه ای دارم که تصویر برداری است و در عین حال حرف هایی دارم که مرا به کارگردانی سوق می دهد و اگر لازم باشد حرف هایم را خودم بزنم، فیلم خواهم ساخت که البته در بحث فیلمسازی بیشتر تمرکزم در ایران و تهران است تا درباره جایی که می شناسم فیلم بسازم ولی برای حرفه ام (فیلمبرداری) در چند سال گذشته، بیشتر خارج از کشور هم فعال بودم.

در این نشست، سهراب پور تهیه نماینده فیلم درباره حمال طلا گفت: حمال طلا کمی مهجور واقع شده و این از طرف خود من هم بوده که به دلیل مشغله ای که بر سر کار دیگر داشتم، کمتر توجه کردم اما فیلم، خیلی قابل دفاع است.

او که تهیه نماینده فیلم درخونگاه نیز هست به نقدهایی که درباره این فیلم در یک برنامه تلویزیونی صورت گرفته گفت: آنچه درباره درخونگاه پیش آمد، یک حمله تمام عیار بود و منتقدی که از جایی خوراک می گیرد، زحمات یک تیم 100 نفره را زیر سوال برد، نمی دانم چرا وقتی شورای پروانه ساخت و نمایش داریم اینطور چنین افرادی تُرک تازی می نمایند؟!

ژاله صامتی هم در نشست گفت: من عاشق کارهای سختم و دوست دارم کارهایی که دیگران انجام نمی دهند را انجام دهم.

تورج زاهدی نیز که صدابردار است و در این فیلم بازی هم نموده اعلام کرد: اخیراً مُد شده در سینما مدیر صدابرداری داریم و به همین دلیل من دو سال است که کار ننموده ام. اما وقتی دعوت شدم برای همکاری، یک روز از من خواستند گریم شوم و متوجه شدم باید بازی هم کنم. حال اینکه اشتباه بوده یا درست، مخاطب قضاوت می نماید.

dorezamin.com: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

pariha.com: پریها: مجله اخبار، سرگرمی، ورزش، فال، پزشکی، سینما، هنر، گردشگری

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 558

به "تورج اصلانی: منظور خاصی در حمال طلا نداشتم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تورج اصلانی: منظور خاصی در حمال طلا نداشتم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید