خبرنگاران معاون استاندار: شهروندان سیستان و بلوچستان همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند

به گزارش سهندبلاگ، زاهدان- خبرنگاران- معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مردم استان همچنان نسبت به اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی حساسیت از خود نشان داده و از حضور در تجمعات، بویژه در تفرجگاه های بیرون از شهرها خودداری نمایند.

خبرنگاران معاون استاندار: شهروندان سیستان و بلوچستان همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند

علی زینی وند روز چهارشنبه در دهمین نشست شورای اطلاع رسانی سیستان و بلوچستان گفت: هرچند می دانیم مردم برای رعایت موارد بهداشتی و سلامت خود و خانواده هایشان و با رعایت بعضی محدودیت ها، روزهای سختی را می گذرانند اما برای ادامه شرایط و تا رسیدن به شرایط مطلوب جامعه همچنان از آنان می خواهیم تا بیشتر اوقات خود را در خانه بمانند و از حضور در تجمعات خودداری نمایند و طرح فاصله گذاری اجتماعی را به فراموشی نسپارند.

وی با اشاره به اهمیت رصد اخبار فضای مجازی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه رسانه های معاند نظام با نشر اخبار کذب به دنبال تشویش اذهان عمومی و ایجاد فاصله بین مردم و نظام هستند باید اطلاع رسانی از واقعیت های این بیماری به افکار عمومی به درستی مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مردم همیشه پشتیبان نظام بوده و هستند، گفت: شیوع ویروس کرونا و چگونگی برخورد مردم کشورهای مختلف با پیامدهای آن با نحوه برخورد مردم ایران اسلامی متفاوت بود گزارش ها و کلیپ هایی که از این نوع رفتارها در فضای مجازی از کشورهای اروپایی و آمریکایی منتشر شده، نمایانگر این قضیه است.

زینی وند با بیان اینکه کرونا فرهنگ غنی ایران اسلامی را به رخ جهانیان کشید اضافه نمود: در غرب و آمریکا در زمان شیوع کرونا شاهد بروز رفتار وحشی گرایانه این کشورها در هجوم به فروشگاه ها و غارت کالا بودیم اما در ایران با فعالیت جهادی خیران، نهادهای دولتی و انقلابی شاهد توزیع اقلام بهداشتی و غذایی در بین نیازمندان و اقشار آسیب پذیر بوده و هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این استان از نظر کیفیت محتوای تولیدی در زمینه ویروس کرونا با فعالیت مطلوب رسانه ها مورد تقدیر کشوری قرار گرفته است.

حسین مسگرانی اضافه نمود: رسانه های استان در مدت شیوع ویروس کرونا با تمام محدودیت ها خوب درخشیدند و با انتشار بیش از یکهزار خبر و گزارش، عکس، اینفو و موشن گرافی و غیره اطلاع رسانی شفاف و درستی به مردم انجام دادند.

وی ادامه داد: با ایجاد شبکه پخش برنامه های فرهنگی و هنری در فضای مجازی اقدامات بسیار خوبی در زمینه اطلاع رسانی و آموزشی انجام گرفت و این فرایند همچنان ادامه دارد.

مسگرانی گفت: با کوشش بسیار خوب رسانه ها و پرسشگری صورت گرفته اخبار کذب تقریبا از بین رفت که در این زمینه از رسانه های رسمی و غیررسمی استان قدردانی می گردد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان اضافه نمود: اهالی رسانه باید در زمینه فرهنگ سازی برای ایجاد رفتارهای درست منطبق با مسایل بهداشتی بیش از پیش کوشش نمایند.

رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: این رسانه ملی از همان نخستین زمان شیوع کرونا در استان اقدام به انتشار اخبار و گزارش های مکتوب و تصویری برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی صحیح افکار عمومی در باره این بیماری نموده است.

حیدر سرایانی اضافه نمود: تا به امروز افزون بر 475 خبر و گزارش خبری و تصویری تولیدی از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز سیستان و بلوچستان در ارتباط با کرونا منتشر و در فضای مجازی استان بازنشر داده شده است.

مدیر عامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: رسانه های استان از زمان بروز کرونا تا به امروز اقدام به انتشار افزون بر 9 هزار و 245 محتوا نموده اند که خبرگزاری جمهوری اسلامی رتبه نخست استان را در این بخش به خود اختصاص داده است.

محمدهادی طهرانی مقدم با تقدیر از خبرگزاری ها و پایگاههای خبری فعال در این حوزه اضافه نمود: با پایش صورت گرفته در فضای مجازی 171 هزار و 603 محتوا در توئیتر، اینستاگرام و سایر فضاهای مجازی سیستان و بلوچستان منتشر شده است.

وی بر ارتباط بیشتر دستگاههای دست اندرکار از جمله دانشگاه های علوم پزشکی استان در زمینه ارائه آمارهایی از کرونا و اقدامات صورت گرفته برای بهبود بیماران تاکید نمود و گفت: با وجود محدودیت ها و مسائل ایجاد شده ناشی از بیماری کرونا اصحاب رسانه استان در کنار جهادگران عرصه سلامت به انجام رسالت خود در زمینه اطلاع رسانی و ارائه آموزش به هم استانی ها بخوبی عمل نموده اند.

مدیرعامل خانه مطبوعات سیستان و بلوچستان گفت: کرونا به حوزه رسانه نیز صدماتی وارد نموده به همین سبب حمایت از اصحاب رسانه برای توسعه فعالیتها لازم است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8406

به "خبرنگاران معاون استاندار: شهروندان سیستان و بلوچستان همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون استاندار: شهروندان سیستان و بلوچستان همچنان فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید