خبرنگاران 400 میلیارد ریال برای حمایت از واحدهای تولیدی گناباد اختصاص یافت

به گزارش سهندبلاگ، گناباد- خبرنگاران- فرماندار گناباد گفت: از ابتدای سال جاری تا به امروز 400 میلیارد ریال برای حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی این شهرستان اختصاص یافت.

خبرنگاران 400 میلیارد ریال برای حمایت از واحدهای تولیدی گناباد اختصاص یافت

حامد قربانی روز شنبه در حاشیه بازدید از واحد فراوریی فرآوری نخ و پنبه پاک کنی گناباد طی گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران اضافه نمود: این میزان تسهیلات برای توسعه و تامین سرمایه در گردش واحدهای فراوریی این شهرستان تخصیص یافته است.

وی با اشاره به پرداخت 790 میلیارد ریال تسهیلات طی سال گذشته برای توسعه و تامین سرمایه در گردش واحدهای فراوریی گناباد ادامه داد: با توجه به افزایش سرمایه در گردش و ثابت واحدهای فراوریی و افزایش نرخ تورم با پرداخت تسهیلات لازم از فراوری کنندگان و واحدهای فراوریی حمایت می گردد.

فرماندار گناباد حمایت از واحدهای فراوریی و صیانت از اشتغال موجود را از رویکردهای مهم دولت تدبیر و امید در این شهرستان دانست و گفت: اقدامات بسیار خوب و موثر طی سنوات قبل در این بخش اجرا شده و مسائل و مسائل این واحدها به صورت مداوم توسط مسوولان ذیربط و در کارگروه ستاد تسهیل و کمیسیونهای مربوطه از جمله کمیسیون حمایت قضایی رصد می گردد و اجازه نمی دهیم واحد فراوریی به دلیل تنگناهای متعدد تعطیل گردد.

وی اضافه نمود: در راستای سیاستهای دولت برای صیانت از منابع آب، کشاورزان بیشتر به سوی کشتهای کم آب سوق یافتند و با توجه به اینکه پنبه احتیاج به آب زیاد دارد، هم اکنون فقط 400 هکتار در این شهرستان زیر کشت پنبه رفته و سالانه یک هزار و 200 تن از این محصول در شهرستان گناباد برداشت می گردد.

قربانی ادامه داد: واحد فراوریی پنبه پاک کنی گناباد با بهره گیری از فناوریهای خوب و ارزش اضافه نموده بسیار از ظرفیتهای خوبی در جنوب استان خراسان رضوی برخوردار است ولی با نصف ظرفیت فعالیت می نماید و تسهیلات حمایتی برای توسعه و رونق مالی این واحد تامین و پرداخت شده است.

172 واحد صنعتی در بخش های صنایع کانی فلزی و غیرفلزی، صنایع غذایی، شیمیایی و سلولزی در شهرستان گناباد فعالیت دارد که برای راه اندازی آنها هزار و 273 میلیارد ریال سرمایه گذاری شده و برای سه هزار و 284 نفر بطور مستقیم و دو برابر این تعداد بطور غیر مستقیم اشتغال ایجاد شده است.

سه شهرک و ناحیه صنعتی نیز با 447 هکتار زمین و 54 واحد فعال و 11 سردخانه و انبار و سیلو در شهرستان گناباد فعال است.

از مجموع چهار هزار و 700 واحد صنفی دارای پروانه کسب در شهرستان گناباد سه هزار و 400 واحد فعال است.

مرکز شهرستان 90 هزار نفری گناباد در 287 کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11548

به "خبرنگاران 400 میلیارد ریال برای حمایت از واحدهای تولیدی گناباد اختصاص یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 400 میلیارد ریال برای حمایت از واحدهای تولیدی گناباد اختصاص یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید