داروی ماینوکسیدیل

به گزارش سهندبلاگ، ماینوکسیدیل دارویی خوراکی برای کنترل فشارخون بالا است که در حال حاضر این دارو برای درمان فشارخون بالا استفاده نمی گردد و به اسم یکی از درمان های ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.

داروی ماینوکسیدیل

داروی ماینوکسیدیل

نویسنده:دکتر هومن خلیقی

ماینوکسیدیل دارویی خوراکی برای کنترل فشارخون بالا است که در حال حاضر این دارو برای درمان فشارخون بالا استفاده نمی شود و به اسم یکی از درمان های ریزش مو مورد استفاده قرار می گیرد.

یکی از عوارض جالب توجه و غیر منتظره مصرف این دارو رویش مو در منطقه ها غیرمعمول از قبیل پیشانی و پشت دست ها است. از این خاصیت برای تحریک رشد موها در منطقه ها طاس سر استفاده شده و به این ترتیب محلول موضعی ماینوکسیدیل2و 5 درصد برای درمان طاسی سر به وجود آمد.

محلول موضعی ماینوکسیدیل را می توان بدون نسخه از داروخانه تهیه نمود و تأثیر غلظت5درصد آن50درصد بیشتر از غلظت2درصد می باشد. حداکثر اثرپذیری این محلول 5 ماه تا دو سال بعد از مصرف آن ظاهر شده و پس از این مدت تأثیر آن به تدریج کاهش پیدا می نماید.

لازم به تذکر است که ماینوکسیدیل هیچ گونه اثری بر منطقه ها بدون موی سر ندارد.

مطالعات کنترل شده در خصوص اثر ماینوکسیدیل نشان داده است که حداکثر اثربخشی این دارو در خصوص قسمت بالای پشت سر است و حداقل آن در خصوص منطقه جلوی سر می باشد، جایی که حداکثر توجه به ریزش موها شده و بیمار دوست دارد که بیشتر این منطقه بهبود پیدا کند.

در صورتی که شخص هم زمان با ماینوکسیدیل از قرص خوراکی فیناستراید هم استفاده نماید تا حدی از اثر تستوسترون بر فولیکول های مو ممانعت به عمل آمده و این مشکل کمتر مشاهده می شود و حتی دیده شده که مصرف هم زمان این دو دارو دارای اثرات تقویت کننده با یکدیگر هستند.

قبل از اینکه آغاز به مصرف ماینوکسیدیل نمایید باید به این نکته توجه کنید که ممکن است 9 تا 12 ماه طول بکشد تا شما اثرات مفید آن را بر موهایتان ملاحظه نمایید و ضمناً برای حفظ اثر این دارو مصرف آن باید استمرار داشته باشد. در غیر این صورت موهای درآمده در عرض مدت 2، 3 ماه مجدداً دچار ریزش شده و از دست خواهند رفت.

در صورت وجود بیماری های قلبی عروقی ، زیادی فشار خون ، التهاب یاجراحت پوست از قبیل پسوریازیس پوست سر یا آفتاب سوختگی شدید دارو باید با احتیاط مصرف شود.

فشار خون ، ضربان قلب و وزن بیماران تحت درمان با ماینوکسیدیل موضعی راباید تحت نظر قرار داد.

از استعمال سایر فرآورده های پوستی بر نواحی تحت درمان با دارو اجتناب شود. دست های آغشته به دارو بلافاصله پس از استعمال شستشو داده شوند. برای تسریع در خشک کردن موها از سشواراستفاده نشود.

ریزش مو ممکن است تا دو هفته پس از آغاز درمان ادامه یابد.

منبع:www.salamat.com

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: راسخون
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15371

به "داروی ماینوکسیدیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "داروی ماینوکسیدیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید