درگیری خشونت آمیز پلیس با معترضان در پایتخت تونس

به گزارش سهندبلاگ، پس از تظاهراتی در تونس علیه خشونت پلیس این کشور، در پایتخت تعدادی از جوانان با نیروهای پلیس درگیر شدند.

درگیری خشونت آمیز پلیس با معترضان در پایتخت تونس

به نقل از خبرگزاری فرانسه، چند ساعت پس از تظاهراتی علیه دولت تونس و خشونت نیروهای پلیس این کشور که در اعتراض به فوت یک جوان تونسی کمی پس از بازداشتش توسط پلیس برگزار گشت، تعدادی از جوانان این کشور در اطراف شهر تونس با نیروهای پلیس درگیر شدند.

در این درگیری ها ده ها جوان تونسی، به سمت نیروهای پلیس این کشور در نزدیکی مرکز پلیس منطقه سیدی حسین الشعبیه که از گاز اشک آور علیه معترضان استفاده می کردند، مواد منفجره و ترقه پرتاب کردند.

پس از آنکه یکی از جوانان ساکن منطقه سیدی حسین الشعبیه به نام احمد بن عماره کمی پس از بازداشت توسط پلیس تونس فوت شد، در طول چند روز اخیر بعد از ظهرها درگیری ها و تنش هایی در تونس آغاز شدند.

ده ها تن از فعالان چپ گرا و ساکنان برخی از محله های الشعبیه مقابل ساختمان وزارت کشور علیه اقدامات پلیس تونس تظاهرات کردند.

در این تظاهرات مادران سه جوان تونسی که در طول سه سال گذشته پس از بازداشت توسط پلیس فوت کرده بودند، نیز حضور داشته و اجرای عدالت در حق فرزندانشان را خواستار شدند.

در ابتدای تظاهرات، معترضان به سمت نیروهای پلیس مستقر در خیابان الحبیب بورقیبه واقع در مرکز پایتخت این کشور صندلی پرتاب کردند که تعدادی از آنها بازداشت شدند.

در حالی تحقیقاتی درباره علت مرگ بن عماره آغاز شده، خانواده او پلیس تونس را متهم کردند که پس از بازداشت این جوان او را تا سر حد مرگ کتک زدند.

در مقابل وزارت کشور تونس روز پنج شنبه اینکه مرگ این جوان در اثر بدرفتاری در زمان بازداشت بوده را رد کرد.

همچنین انتشار ویدیویی در شبکه های اجتماعی باعث خشم مردم تونس شده است، در این ویدیو یک نوجوان برهنه مشاهده می شود که توسط چهار نفر که به نظر می رسد نیروهای پلیس با لباس شخصی هستند، متوقف شده و مورد ضرب و شتم قرار گرفته و در ادامه به داخل یک خودرو هدایت می شود.

وزارت کشور تونس گفت، تحقیقات دیگری نیز برای تعیین مسؤولان تخلف های اجرا شده در رابطه با این اتفاق آغاز شده است.

در حال حاضر هشام المشیشی که از حمایت جنبش النهضه برخوردار است، به صورت موقت وزیر کشور تونس است.، ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 14215

به "درگیری خشونت آمیز پلیس با معترضان در پایتخت تونس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درگیری خشونت آمیز پلیس با معترضان در پایتخت تونس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید