رادیو تمام نمی شود

به گزارش سهندبلاگ، 80 سال است صدای رادیو در ایران به گوش می رسد؛ قدیمی ترین رسانه شنیداری ایران، درحالی دهه نهم عمر خود را آغاز کرده که در طول این دهه ها رقبای سرسختی داشته است؛ ابررسانه تلویزیون، سینما، مطبوعات، خبرگزاری ها، سایت ها، شبکه های اجتماعی، پیام رسان ها و حالا هم پیام رسان های صدامحور و در دسترس.

رادیو تمام نمی شود

این نگرانی ها همیشه برای دوستداران رادیو بوده که پایداری این رسانه محبوب و محجوب و صدای نجیب و گرم آن تا کجاست و آیا ممکن است روزی مانند رسانه هایی چون گرامافون و... به موزه سپرده شود؟! اهل این رسانه می دانند که رادیو تمام نمی شود و دست کم تا الان تمام نشده است.

مردم نزدیک یک قرن است که به رادیو دلبسته شده و با آن خو کرده اند؛ به صدای صمیمی رادیو باور دارند. هنوز هم 30درصد مردم رادیو را می شنوند و آگاهی های روزمره آنها از رادیویی است.

رسانه های صدامحور و نوظهور گرچه صدایشان به گوش می رسد اما رادیو نیستند و تنها تقلیدی از رادیو و شبیه رادیو طراحی شده اند البته از نیازهای روز ارتباطی که تعامل و پرهیز از یکسویه گفتن است بهره می برند و مخاطبانی انبوه دارند.

اگر می شود بر بستر فضای مجازی، رسانه ای صدامحور و دوسویه برپاکرد، حتما رادیو هم می تواند این گونه باشد، کمااین که امروز هم تا حدودی توانسته و باید این توانایی را تقویت کرد.

رادیو ایران به عنوان قدیمی ترین رسانه شنیداری از سه سال پیش در این راه قدم گذاشته و امروز با هزاران ایرانیار در سراسر کشور و با ساخت برنامه های تعاملی و انتشار صدای مردم در جهت تعاملی شدن پیش رفته و افق های روشنی را پیش رو ترسیم کرده است.

راه غلبه بر گزاره نادرست تمام شدن دوره رادیو هم همین است؛ نمی توان انتظار داشت مانند دهه های گذشته با ارتباط یکسویه رادیو را از تمام شدن نجات داد. باید به سمت برنامه های دوسویه رفت و همکاران من در رادیو ایران این راه را آزموده و پاسخ گرفته اند.

از کشش های دیگر رادیو؛ برنامه سازان و صداهای ماندگاری است که هنوز هستند و همزمان شاگردانی تربیت می کنند که صدای مردم اند.

صدای مریم نشیبا، بهروز رضوی، شمسی فضل اللهی، امیر نوری، داوود حیدری، رفیعی و... بر دل مردم نشسته است و با عشق می شنوند این صداهای ماندگار را، امید که سال ها بزیند و تنومند پابرجا باشند، در کنار صداهای نوآمده مایه دلگرمی و حیات پربار رادیو است.

حسن همایی، فاطمه آل عباس، شهاب شهرزاد و دیگران که نام شان نامی باد، نسل های دیگر هستند که مردم را همراه و همپای رادیو نگه می دارند.

محمدجعفر محمدزاده - مدیر رادیو ایران / روزنامه خبرنگاران

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 13662

به "رادیو تمام نمی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رادیو تمام نمی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید