راهنمای خرید برترین SSD 256؛ معرفی 15 مدل کارآمد و بادوام

به گزارش سهندبلاگ، SSDها نسلی نو از حافظه هستند که به منظور ذخیره سازی اطلاعات وارد بازار شده اند و نسبت به هارد دیسک ها سرعت و امنیت انتقال داده بالاتری دارند. این حافظه ها انواع مختلفی دارند که همگی بر پایه سلول فلش ناند هستند و با خاموش کردن یا قطع جریان برق اطلاعات ذخیره شده در آن ها پاک نمی شوند. طی چند سال اخیر، عرضه حافظه های SSD به طور قابل توجهی بیشتر شده و قیمت آن ها هم سیر نزولی را تجربه نموده است. در راهنمای خرید برترین SSD 256، ما به معرفی و آنالیز 15 حافظه SSD باکیفیت و برتر بازار از برندهای مختلف خواهیم پرداخت تا اگر قصد خرید این دسته از محصولات را دارید، برای پیدا کردن مناسب ترین گزینه احتیاج به صرف وقت زیادی نداشته باشید.

راهنمای خرید برترین SSD 256؛ معرفی 15 مدل کارآمد و بادوام

اس اس دی اکسترنال ایسوس مدل ARION ظرفیت 256 گیگابایت

SSD اکسترنال ایسوس مدل ARION، بهترین SSD 256 گیگابایت موجود در بازار است که علاوه بر ظاهر منحصر به فردش، از ویژگی های بسیار پیشرفته ای نیز بهره می برد. این محصول 118 گرم وزن دارد و شما به راحتی می توانید آن را درون کیف لپ تاپ خود حمل ونقل کنید. اگر از وزن سبک این قطعه بگذریم، وجود درگاه های USB-Type-C و بعلاوه پورت USB 3.2 موجب شده تا کاربران خیلی راحت قادر به وصل کردن این محصول به سیستم خود باشند و به تبادل اطلاعات بین دستگاه ها بپردازند. سرعت انتقال اطلاعات بهترین SSD 256 گیگابایت ایسوس، حدود 10 گیگابایت بر ثانیه است و میانگین عمر 1,5 میلیون ساعت را به کاربران ارائه می دهد. بدنه این محصول از فلز ساخته شده تا در برابر حوادث احتمالی از خود مقاومت خوبی نشان دهد. بعلاوه این محصول مقاوم در برابر شوک و لرزش است و خرید این SSD 256 گیگابایتی هزینه نسبتاً بالایی دارد. به همراه این محصول ایسوس کابل USB و تبدیل USB Type-C به USB نیز درون جعبه به شما تقدیم می گردد.

حافظه SSD ای دیتا مدل SU800 ظرفیت 256 گیگابایت

محصولات ای دیتا هیچ نیازی به تعریف ندارند و این موضوع در خصوص حافظه SSD مدل SU800 ظرفیت 256 گیگابایت این شرکت نیز به خوبی صدق می نماید. اول از همه باید به وزن حدوداً 60 گرمی و ابعاد 10 در 7 در 0.7 سانتی متری بهترین SSD 256 گیگابایتی ای دیتا در بازار اشاره کنیم که آن را برای حمل ونقل به گزینه مناسبی تبدیل نموده است. این سری جزو بهترین حافظه های SSD مبتنی بر رابط SATA محسوب می گردد و به لطف فناوری 3D NAND، سرعت زیاد و امنیت بالایی دارد. ای دیتا در این محصول از موتور پیشرفته LDPC ECC استفاده که خطای داده های ذخیره شده را کاهش می دهد؛ در نتیجه گزینه بهتری برای نگهداری از اطلاعات مهم در مقایسه با حافظه های SSD سنتی محسوب می گردد.

این حافظه SSD از رابط SATA III بهره می برد و برای استفاده در لپ تاپ و کامپیوتر کاملاً مناسب است. این SSD 256 گیگابایتی لپ تاپ بین 4 تا 12 برابر کمتر از هارددیسک های سنتی انرژی مصرف می نماید و سرعت خواندن و نوشتن به ترتیب 520 و 560 مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد. این محصول در برابر ضربه، لرزش و شوک مقاومتی در حد G1500 دارد و میانگین عمر مفید آن نیز 2 میلیون ساعت گزارش شده است. قیمت این SSD 256 گیگابایتی ای دیتا تا حدودی بالاست. بعلاوه این محصول از فناوری NCQ برای افزایش بازدهی و طول عمر نیز پشتیبانی می نماید.

اس اس دی اینترنال سامسونگ مدل PM9A1 ظرفیت 256 گیگابایت

سامسونگ در فراوری سخت افزار نیز عملکرد بسیار خوبی دارد و SSD اینترنال مدل PM9A1 ظرفیت 256 گیگابایت، یکی از بهترین محصولات عرضه شده این شرکت در بازار است. بهترین SSD 256 گیگابایتی Samsung حدود 10 گرم وزن دارد و با فرم فاکتور 2280 M.2 طراحی شده است. این محصول باکیفیت سامسونگ از دستورهای TRIM پشتیبانی می نماید و در برابر لرزش مقاومت بسیار بالایی را از خود نشان می دهد. حداکثر میزان مقاومت در برابر شوک G1500 و میانگین عمر حافظه TBW 600 برای این محصول گزارش شده است. این حافظه SSD از چهار عدد رابط PCI-Express 4.0 بهره می برد و می توان علاوه بر استفاده هارد در داخل کیس های کامپیوتر خانگی، از این قطعه برای کنسول های خانگی بازی هم بهره برد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات این محصول به صورت تصادفی 500K IOPS و 600K IOPS است و این میزان در حالت ترتیبی به 6400 و 2700 مگابایت بر ثانیه می رسد. قیمت این SSD 256 گیگابایتی سامسونگی تا حدودی بالاست و از استاندارد RoHS نیز پشتیبانی می نماید.

اس اس دی اینترنال کداک مدل X250S ظرفیت 256 گیگابایت

حافظه SSD اینترنال کداک مدل X250S، بهترین SSD 256 گیگابایت این شرکت محسوب می گردد که با رابط SATA به بازار عرضه شده است. تراشه های حافظه NAND این محصول نیز از نوع 3D NAND بوده و از فرم فاکتور M2 نیز بهره می برد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات این محصول به صورت ترتیبی 520 و 500 مگابایت بر ثانیه اعلام شده و میانگین عمر آن نیز 5 میلیون ساعت است. این SDD 256 بعلاوه وزن سبک (60 گرمی) و ظاهر ساده ای دارد.

اس اس دی اینترنال گودگا مدل M.2-2280 ظرفیت 256 گیگابایت

مدل M.2-2280، یک حافظه SSD باکیفیت از برند گودگا است که قابلیت های خوبی را نسبت به قیمتی که برای خرید آن می پردازید به شما ارائه می دهد. این حافظه اینترنال SSD از تمامی سیستم عامل های ویندوز، لینوکس و مک پشتیبانی می نماید و وزن سبک و ابعاد بسیار جمع وجوری دارد. بهترین SSD 256 گیگابایتی از برند گودگا از رابط SATA 3.0 بهره می برد و در برابر گرما نیز مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات این محصول به صورت تصادفی 580 و 550 مگابایت بر ثانیه اعلام شده و برای استفاده کاربران عادی، یک گزینه بسیار خوب خواهد بود.

اس اس دی اینترنال کِلِو مدل C710 ظرفیت 256 گیگابایت

حافظه SSD اینترنال کِلِو مدل C710، یکی از بهترین SSD های با ظرفیت 256 گیگابایتی موجود در بازار است که برخلاف سایر محصولات معرفی شده، قیمت مناسبی دارد. وزن این محصول حدود 70 گرم بوده و طراحی بسیار ساده ای دارد. استفاده از 3D NAND فلش، کنترل نماینده SMI با کیفیت بالا و چندین تکنولوژی پیشرفته و نوین موجب شده که این SSD ارزش خرید بالایی داشته باشد. این حافظه SSD از رابط PCI-Express 3.0 بهره می برد و سرعت نوشتن و خواندن اطلاعات به صورت ترتیبی 1250 و 1950 مگابایت بر ثانیه را به کاربران ارائه می دهد. این قطعه از قابلیت هایی نظیر TRIM و RAID نیز پشتیبانی نمی نماید.

اس اس دی اینترنال زاداک مدل TWSG3 ظرفیت 256 گیگابایت

این حافظه SSD اینترنال 256 گیگابایتی از برند زاداک، اگرچه ممکن است در بین سایر برندها کمی ناشناخته باشد، اما سرعت خواندن و نوشتن آن از یک سری از برندهای معروف هم قیمت نیز بالاتر است. مدل TWSG3 حدود 90 گرم وزن دارد و ابعاد جمع وجور آن نیز به کاربران امکان می دهد تا آن را به راحتی روی مادربرد سیستم خود نصب نمایند. بهترین SSD 256 گیگابایتی زاداک از فرم فاکتور M2 طراحی شده و چهار رابط PCI-Express 3.0 نیز دارد. این محصول در برابر ضربه، لرزش و شوک مقاومتی در حد G1500 دارد و میانگین عمر مفید آن نیز 1.5 میلیون ساعت گزارش شده است. در نهایت باید به سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی این محصول اشاره کنیم که 3500 و 3200 مگابایت بر ثانیه است و در عرض حدود 15 ثانیه ویندوز 10 را بالا می آورد.

اس اس دی اینترنال ایکس پی جی مدل SX8200 Pro ظرفیت 256 گیگابایت

حافظه SSD اینترنال ایکس پی جی مدل SX8200 Pro با مجهز بودن به یک سری قابلیت های پیشرفته، گزینه مناسب دیگری برای خرید است. این SSD به وسیله رابط PCIe Gen 3 به کامپیوتر متصل می گردد و وزن آن نیز به حدود 80 گرم می رسد. ای دیتا در فراوری این محصول از تراشه های نیمه هادی 3D NAND استفاده نموده که قادر است اطلاعات را با سرعت 3500 مگابایت بر ثانیه خوانده و با سرعت 3000 مگابایت بر ثانیه بنویسد و با استفاده از آن می توان سیستم عامل و بازی های کامپیوتری را سریع تر لود کرد. این حافظه SSD اینترنال ایکس پی جی با فرم فاکتور M2 فراوری شده و در برابر آسیب هایی مانند شوک، لرزش و ضربه مقاومت بسیار خوبی از خود نشان می دهد. این محصول در برابر گرما نیز مقاوم است و می تواند تا حداکثر دمای 70 درجه سانتی گراد به کار خود ادامه دهد.

این محصول در برابر شوک مقاومتی در حد G1500 دارد و میانگین عمر مفید آن نیز 2 میلیون ساعت گزارش شده است. از دیگر ویژگی های این محصول باید به پشتیبانی از حافظه بافر DRAM، پشتیبانی از RAID و قابلیت محافظت اطلاعات E2E اشاره نمود. بعلاوه نباید پشتیبانی از فناوری اصلاح خطای LDPC این حافظه SSD را از قلم بیندازیم که می تواند خطاها را شناسایی و آن ها را اصلاح کند.

اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل SU750 ظرفیت 256 گیگابایت

این حافظه SSD اینترنال ای دیتا، یکی از پرفروش ترین محصولات بازار است و بیش از 91 درصد از خریداران آن، خرید این محصول را به سایر کاربران خبرنگاران پیشنهاد نموده اند. SSD ای دیتا مدل SU750 با فرم فاکتور 2.5 اینچی فراوری شده که به راحتی می توان آن را جایگزین هارددیسک لپ تاپ کرد. در این محصول از حافظه های 3D NAND استفاده شده که در مقایسه با NAND دوبعدی، پایداری و سرعت بیشتری را ارائه می دهد. مدل SU750 ای دیتا از فناوری های SLC Caching و DRAM Cache Buffer پشتیبانی می نماید و به مدد استفاده از این فناوری ها سرعت خواندن و نوشتن در آن، حداکثر به 550 مگابایت بر ثانیه و 520 مگابایت بر ثانیه می رسد. این حافظه SSD 256 گیگابایتی حدود 50 گرم وزن دارد و رابط آن نیز از نوع SATA III است.

این محصول در برابر ضربه، لرزش و شوک مقاومتی در حد G1500 دارد و میانگین عمر مفید آن نیز 2 میلیون ساعت گزارش شده است. با پشتیبانی از فناوری اصلاح خطای LDPC، ای دیتا مدل SU750 می تواند خطاها را شناسایی و آن ها را اصلاح کند. بعلاوه باید به پشتیبانی از گواهینامه های CE، FCC و ROHS این محصول نیز اشاره کنیم که آن را تبدیل به یک محصول حرفه ای نموده است. این محصول بعلاوه در برابر گرما نیز مقاوم است و می تواند تا حداکثر دمای 70 درجه سانتی گراد به کار خود ادامه دهد. از دیگر شاخصه های این محصول باید به پشتیبانی از حافظه بافر DRAM، پشتیبانی از RAID و قابلیت محافظت اطلاعات E2E اشاره نمود.

اس اس دی اینترنال ادلینک مدل S68 ظرفیت 256 گیگابایت

حافظه SSD اینترنال ادلینک مدل S68، برای کاربرانی که در پی اسنبل یا ارتقاء رایانه شخصی خود هستند، عملکرد بسیار خوبی را ارائه می دهد. این محصول باکیفیت از نوع NVMe است و به لطف وجود 3D NAND از لحاظ سرعت با بهترین محصولات بازار به رقابت می پردازد. بهترین حافظه SSD 256 گیگابایتی برند ادلینک با فرم فاکتور M2 فراوری شده و مجهز به چهار رابط PCIe Gen 3 است. این محصول از الگوریتم قدرتمند ECC برای ایمن نگه داشتن داده های شما بهره می برد و سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی آن 1200 و 2000 مگابایت بر ثانیه است. میانگین عمر مفید این SSD نیز 1.5 میلیون ساعت گزارش شده و از قابلیت هایی نظیر TRIM و RAID پشتیبانی نمی نماید.

اس اس دی اینترنال ایکس-انرژی مدل falcon ظرفیت 256 گیگابایت

خرید حافظه SSD اینترنال ایکس-انرژی مدل falcon یکی دیگر از بهترین موارد برای کاربرها خواهد بود. این قطعه با ظرفیت 256 گیگابایت دارای رابط نوع SATA III است. این حافظه SSD M.2 در برابر ضربه و شوک مقاومتی در حد G1500 دارد و میانگین عمر آن 2 میلیون ساعت به شمار میرود. بعلاوه باید به مقاومت 16G در برابر لرزش حین کار این محصول نیز اشاره کنیم. این حافظه SSD اینترنال ایکس-انرژی حدود 35 گرم وزن دارد و از قابلیت پیشرفته NCQ نیز پشتیبانی می نماید.

این تکنولوژی برای افزایش کارایی سرورهایی طراحی شده که درخواست های متنوع چندین کاربر به صورت همزمان را برای هارددیسک ارسال می نماید و موجب کاهش مصرف انرژی خواهد شد. بعلاوه این فناوری احتمال بروز خطا یا خرابی (MTBF) و زمان انتظار انجام دستورات بعدی را نیز کاهش می دهد. ایکس-انرژی در فراوری این محصول از تراشه های نیمه هادی 3D NAND استفاده نموده که قادر است اطلاعات را با سرعت 5000 مگابایت بر ثانیه خوانده و با سرعت 4000 مگابایت بر ثانیه بنویسد.

اس اس دی اینترنال گیگابایت مدل 2280 ظرفیت 256 گیگابایت

شرکت گیگابایت در زمینه ی فراوری و عرضه انواع سخت افزار به ویژه SSD تبحر زیادی دارد. این محصول که یکی از بهترین SSD های 256 گیگابایتی موجود در بازار است، با فرم فاکتور M2 2280 فراوری شده که به راحتی می توان آن را جایگزین هارددیسک لپ تاپ کرد. این محصول دو رابط PCI-Express 3.0 دارد که به کامپیوتر متصل می گردد و سنگینی وزن آن نیز به 500 گرم می رسد. بهترین حافظه SSD 256 برند گیگابایت از سرعت خواندن و نوشتن ترتیبی 1200 و 800 مگابایت بر ثانیه پشتیبانی می نماید و به لطف مقاومت در برابر گرما، قادر است تا حداکثر دمای 70 درجه سانتی گراد به کار خود ادامه دهد. با توجه به اینکه 86 درصد از خریداران این محصول در دیجی کالا خرید آن را به دیگر کاربران توصیه نموده اند، پس بدون شک با محصول محبوب و پرطرفداری روبرو هستیم. قیمت این SSD 256 gigabyte نیز با توجه به قابلیت هایی که ارائه می دهد، مناسب است.

اس اس دی اینترنال لکسار مدل NM620 M.2 2280 ظرفیت 256 گیگابایت

از برند معتبر لکسار می توان SSD اینترنال مدل NM620 M.2 2280 را یکی از بهترین گزینه ها برای خرید کاربران به شمار آورد. این حافظه SSD با فرم فاکتور M2 طراحی شده و به طور مستقیم به مادربرد متصل می گردد. نوع فلش آن هم 3D TLC عنوان شده است. سرعت خواندن این SSD اینترنال لکسار در حالت ترتیبی روی 3300 مگابایت بر ثانیه تنظیم شده و سرعت نوشتن هم می تواند به 1300 مگابایت بر ثانیه برسد. در حالت تصادفی هم کاربران قادرند به ترتیب سرعت 92 هزار و 240 هزار در واحد IOPS را برای خواندن و نوشتن به وسیله این حافظه داشته باشند. این محصول در برابر شوک مقاومتی در حدود 1500 در واحد G ارائه می دهد و در برابر لرزش هم در حد 20 در واحد G مقاومت وجود خواهد داشت. میانگین عمر این حافظه SSD در حد 1.5 میلیون ساعت بوده و کاربران نگرانی از این بابت نخواهند داشت. قیمت این هارد 256 lexar با توجه به ویژگی هایی که دارد، منطقی است.

اس اس دی اینترنال پی ان وای مدل CS1030 M.2 NVMe Gen3x4 SSD ظرفیت 256 گیگابایت

خرید حافظه SSD اینترنال پی ان وای مدل CS1030 M.2 NVMe Gen3x4 SSD یکی دیگر از بهترین موارد برای کاربرها خواهد بود. این قطعه از فرم فاکتور M2 بهره می برد و مجهز به 4 رابط PCIe Gen 3 است. در این محصول از حافظه های 3D NAND استفاده شده که در مقایسه با NAND دوبعدی، پایداری و سرعت بیشتری دارند. بعلاوه سرعت خواندن و نوشتن اطلاعات به ترتیب 2500 و 1100 مگابایت بر ثانیه گزارش شده است. این حافظه SSD M.2 در برابر ضربه و شوک مقاوم بوده و میانگین عمر آن 1.75 میلیون ساعت به شمار میرود. از دیگر ویژگی های خوب این محصول می توان به مصرف بهینه انرژی و سازگاری با سیستم عامل مک اشاره نمود.

اس اس دی اینترنال ای دیتا مدل SU650 ظرفیت 256 گیگابایت

حافظه SSD قیمت مناسب ای دیتا مدل SU650، به وسیله رابط SATA 3.0 به کامپیوتر متصل می گردد و می تواند با سرعت زیاد به انتقال اطلاعات بپردازد. حافظه SSD ای دیتا مدل SU650 می تواند تا 1500G در برابر شوک مقاوم باشد. فرم فاکتور این حافظه 2.5 اینچی است که به راحتی می توان آن را جایگزین هارد دیسک لپ تاپ کرد. بعلاوه میانگین عمر در این حافظه SSD برابر با 2 میلیون ساعت است که میزان نرمالی برای SSDها به شمار می رود.

سخن پایانی

کاربرانی که قصد خرید یک کامپیوتر را دارند و سرعت سیستم شان از اهمیت زیادی برای آن ها برخوردار است، باید قید هارد دیسک های سنتی را زده و به سراغ حافظه های SSD برود. این حافظه ها گران قیمت تر از هارد دیسک ها هستند و فضای ذخیره سازی کمتری هم در اختیار کاربر قرار می دهند؛ ولی در عوض سرعت خیلی زیادی دارند. در راهنمای خرید بهترین SSD 256، ما به معرفی و آنالیز 15 حافظه SSD باکیفیت و برتر بازار از برندهای مختلف پرداختیم تا اگر نیت به خرید حافظه SSD دارید، با توجه به بودجه خود، مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

شما تجربه استفاده از کدام محصول معرفی شده را دارید؟ به نظر شما کدام یک از این SSDهای موجود در این فهرست ارزش خرید بالاتری دارد؟ لطفاً نظرات خود را در این رابطه با ما و سایر کاربران خبرنگاران به اشتراک بگذارید.

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 4 مرداد 1402 بروزرسانی: 4 مرداد 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19343

به "راهنمای خرید برترین SSD 256؛ معرفی 15 مدل کارآمد و بادوام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید برترین SSD 256؛ معرفی 15 مدل کارآمد و بادوام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید