روایتی از آسیب های اجتماعی زنان در ساکن خیابان بهشت

به گزارش سهندبلاگ، به گزارش خبرنگاران ، رجبی در نخستین رمان خود که برگرفته از تجربیات چند ساله وی در پزشکی قانونی است به روایت داستانی آسیب های اجتماعی زنان پرداخته است.

روایتی از آسیب های اجتماعی زنان در ساکن خیابان بهشت

داستان مراجعان پزشکی قانونی فارغ از روایت داستانی، موضوعی تحلیلی-روانشناختی است. به تازگی مریم رجبی (داستان نویس و منتقد) تجربیات خود را به عنوان پزشک قانونی در قالب رمانی تحت عنوانساکن خیابان بهشت از سوی نشر هیلا وارد بازار کتاب کرده است.

رجبی که پیش تر داستان های کوتاهی را در این زمینه نوشته است، درباره این رمان به ایبنا می گوید: به طور کلی ما با موضوعاتی عمومی آشنا هستیم، اما مراجعان به پزشکی قانونی مصائب و مسائلی را پشت سر می گذارند که از دید اغلب ما پنهان است. در این رمان داستان فردی را روایت کرده ام که خود در پزشکی قانونی مشغول به کار است و در زندگی شخصی اش دچار مسائلی است. در عین حال او شاهد و ناظر مسائلی از زندگی های مختلف است. رمان در 16 فصل به بیان داستانی این موضوعات قابل بحث می پردازد.

وی در ادامه می فزاید: در انتخاب روایت ها تلاش کرده ام آسیب های مختلف و مسائل دختران نوجوان، زنان جوان و زنان میان سال را روایت کنم.

در بخشی از این کتاب می خوانیم: قاضی موسوی ایستاده روی پله و منتظر است من و سرهنگ برویم پایین. می رویم. زیرزمین بوی میوه گندیده می دهد. جنازه درست وسط زیرزمین بین زمین و آسمان آویزان است. شال قرمز گلدار، گردنش را تنگ در خود گرفته و گردنش کج ایستاده و چشمهای وغ زده اش ثابت مانده. دوروبرش پُر است از سبدهای پلاستیکی میوه. برادرش گفته بود که دست فروشی می کنند و روی چرخ تحافی، میوۀ تابستانی می فروشند. سبدها خالی اند. پس لابد همه میوه ها را فروخته اند و سود خوبی کرده اند. کاش اینطور باشد. چند سبد خالی هم زیر پای جنازه است که حتما پایش را گذاشته روی آنها و بالا رفته. لعنت به این گرما باشد. سوزش دستم شروع می شود. آخر کدام آدم عاقلی درست وسط گرمای کشنده مرداد ماه تهران خودش را حلق آویز می کند که این طور عطش بیندازد به جان ما و زخم دستم را دوباره جریحه دار کند؟

رمان ساکن خیابان بهشت در 190 صفحه با قیمت 28 هزار تومان عرضه شده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 12340

به "روایتی از آسیب های اجتماعی زنان در ساکن خیابان بهشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایتی از آسیب های اجتماعی زنان در ساکن خیابان بهشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید