رویای دهکده جهانی

به گزارش سهندبلاگ، امروز همه ما و بخصوص صداوسیما در تصور مثبت عمومی مردم به بایدن مقصریم. امروز بسیاری از همشهری هایمان منتظر مذاکره با بایدن هستند تا شاخص بورسشان رشد کند یا بتوانند هفته ای یک شب برای شام شان گوشت داشته باشند.

رویای دهکده جهانی

گروه دانشگاه خبرنگاران، محمدرضا محمدی؛ مردم ایران پس از یک دوره فشار مالی دولت دموکرات اوباما و بایدن از سال 90 تا 92 از خیلی از حرف هایی که تا کنون گفته و شنیده بودند کوتاه آمدند و برای تنش زدایی و برطرف تحریم ها، به ایده مذاکره حسن روحانی اعتماد نموده و با آمریکا و اروپا وارد تبادل نظر شدند.

همان موقع صداوسیمای سرافراز وسط میدان بود. ظریف که سهل است، حتی عراقچی و تخت روانچی هم وقتی به اروپا می رفتند، سرخط همه رسانه های رسمی و حاکمیتی کشور بودند. گپ و گفت روانچی با وندی شرمن خبر اول کشور بود و دستاورد های علمی کشور خبر آخر. صدا و سیما موج آفرینی می کرد، از موج پیاده روی با جان کری تا گفت و شنود های شبانه روزی اشتون یا موگرینی با ظریف

وقتی توافق شد همه شرطی شده بودند به مذاکره. بار ها به مردم تلقین شده بود که هر توافقی بهتر از توافق نکردن است. حتی اگر در تیم مذاکره مان حتی یک حقوق دان هم نداشته باشیم و همه روابط بین الملل خوانده باشند. حتی اگر در برجام هیچ جمله ای مبنی بر به رسمیت شناختن حقوق کشورمان نباشد، حتی اگر مجبور باشیم تعلیق ها را به اسم لغو به مردم غالب کنیم. حتی منتقدان برجام به راحتی نمی توانستند حرف بزنند. ما بی شناسنامه ها باید به جهنم می رفتیم و بهشت متعلق به ظریفی بود که صدا وسیما از شخصیت متزلزلش یک رابین هود ساخته بود

اما این تجربه ها به دردی نمی خورد. همه ما بازهم اشتباه کردیم. وقتی با تحلیل انتخابات آمریکا مشغول جذب فالور بودیم، وقتی رفتار های ترامپ را با موسوی و کروبی مقایسه می کردیم، وقتی آمار لحظه به لحظه آرای الکترال را منتشر می کردیم، لحظه به لحظه و قدم به قدم خودمان را از رهایی از گفتمان روحانی-لاریجانی-ظریف دور کردیم. امروز همه ما و خصوصا صداوسیما در تصور مثبت عمومی مردم به بایدن مقصریم. امروز بسیاری از همشهری هایمان منتظر مذاکره با بایدن اند تا شاخص بورسشان رشد کند یا بتوانند هفته ای یک شب برای شام شان گوشت داشته باشند.

درحالی که بایدن، روحانی، اوباما، لاریجانی، ترامپ و ظریف، تا گوشت تن مردم ایران تمام نشود، از رویای دهکده جهانی دست برنخواهند داشت.

محمدرضا محمدی - حقوق دانشگاه شاهد

انتشار یادداشت های دانشجویی به معنای تأیید تمامی محتوای آن توسط خبرنگاران نیست و صرفاً منعکس کننده نظرات گروه ها و فعالین دانشجویی است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 11344

به "رویای دهکده جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویای دهکده جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید