رکورد 5 ماهه صادرات نفت ونزوئلا شکست

به گزارش سهندبلاگ، واشنگتن به مشتریان شرکت نفتی دولتی PDVSA ونزوئلا بین اکتبر تا نوامبر مهلت داده تا به معاملاتی که باوجود تحریم های آمریکا مجاز به انجام آنها و دریافت نفت ونزوئلا بودند، سرانجام دهند. به همین دلیل شماری از مشتریان ونزوئلا در سپتامبر آخرین محموله هایی که می توانستند از این کشور دریافت نمایند را خریداری کردند.

رکورد 5 ماهه صادرات نفت ونزوئلا شکست

طبق آمار و اسناد، مجموعاً 24 محموله حامل 600 هزار بشکه در روز نفت و سوخت از بنادر شرکت PDVSA در سپتامبر عزیمت کردند که بالاترین رکورد ثبت شده از آوریل بوده است.

بیش از 40 درصد از این محموله ها به مقصد هند و سایرین به مقصدهای دیگر در آسیا و خاورمیانه درحرکت هستند. صادرات به اروپا ثابت بود و در حدود 60 هزار بشکه در روز ایستاد. حتی اگر افزایش صادرات سپتامبر در نظر گرفته گردد، میانگین صادرات نفت ونزوئلا در سه ماهه سوم سال جاری 503 هزار بشکه در روز بوده که پایین ترین میزان در بیش از 70 سال گذشته و 11 درصد پایین تر از میانگین صادرات سه ماهه دوم به شمار می رود.

صادرات سپتامبر شامل عزیمت نفت کش ماکسیمو گورکی حامل دو میلیون بشکه نفت سنگین برای یک مشتری ناشناس در فجیره امارات متحده عربی است.

بر اساس گزارش رویترز، یک محموله مشابه نفت ونزوئلا در نفت کش ایرانی هورس بارگیری شده و در روزهای آینده عزیمت خواهد نمود.

ایران و ونزوئلا که هر دو تحت تحریم های آمریکا قرار دارند، سال جاری همکاری هایشان را افزایش داده و خشم واشنگتن را برانگیخته اند.

ونزوئلا که با کمبود شدید بنزین روبرو است، تحت قراردادهای سواپ نفت با سوخت، واردات میعانات، بنزین و دیزل را در سپتامبر به 156 هزار بشکه در روز افزایش داد که سه برابر حجم واردات اوت بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10685

به "رکورد 5 ماهه صادرات نفت ونزوئلا شکست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکورد 5 ماهه صادرات نفت ونزوئلا شکست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید