شمار موارد در کرونا در دنیا به حدود 22 میلیون رسید ، رقابت کشورها برای انبار کردن واکسن های احتمالی

به گزارش سهندبلاگ، شمار کلی موارد کرونا در دنیا روز سه شنبه 28 مرداد به 21.98 میلیون مورد رسید و شمار تلفات از 77600 مورد گذشت.

شمار موارد در کرونا در دنیا به حدود 22 میلیون رسید ، رقابت کشورها برای انبار کردن واکسن های احتمالی

با ما همراه باشید و درباره پاییز در کانادا بیشتر بدانید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از گاردین آمریکا با بیش از 5.45 میلیون مورد عفونت و شمار مرگ های بیش از 170000 همچنان در رده اول کشورهای دنیا از لحاظ شیوع کرونا قرار گرفته است.

برزیل با حدود 3.36 میلیون مورد عفونت و بیش از 108000 مورد مرگ و هند با 2.7 میلیون مورد و بیش از 5100 مورد مرگ رده سوم است.

تدروس آدهانوم قبریسوس، رئیس سازمان دنیای بهداشت روز سه شنبه گفت از انبار کردن واکسن های احتمالی کووید-19 که فراوریشان از هم اکنون شروع شده است، بوسیله کشورها و محروم کردن سایر کشورها از آنها فقط باعث عمیق تر شدن بحران پاندمی کرونا می گردد. تدروس از کشورهای دنیا خواست به یک پیمان دنیای واکسن بپیوندند.

سازمان دنیای بهداشت 31 اوت (10 شهریور) را آخرین مهلت برای پیوستن کشورهای ثروتمندتر به تسهیل دنیای واکسن کوواکس (COVAX) اعلام نموده است تا امکان سهیم کردن کشورهای روبه توسعه به واکسن های امیدبخش فراهم شد.

تدروس گفت نامه ای به 194 کشور این سازمان فرستاده است و خواهان مشارکت آنها در این برنامه شده است.

فراخوان تدروس برای پیوستن کشورها به کوواکس در هنگامی صورت می گیرد که اتحادیه اروپا، بریتانیا، سوئیس و ایالات متحده آمریکا با شرکت هایی که واکسن های بالقوه شان را ازمایش می نمایند، برای خرید این واکسن ها قرارداد می بندند.

روسیه و چین هم روی واکسن های خودشان کار می نمایند و سازمان دنیای بهداشت نگران است علائق ملی مانع کوشش های دنیای برای مهار پاندمی گردد.

تدروس در یک نشست خبری مجازی گفت: ضروری است ما جلوی ملی گرایی در واکسن را بگیریم. به اشتراک گذاشتن مقدار محدود واکسن عرضه شده به طور راهبردی و دنیای در واقع منافع ملی همه کشورها را تامین می نماید.

کمیسیون اروپا هم از کشورهای اتحادیه اروپا خواسته است که به این ابتکار عمل سازمان بهداشت دنیای بپیوندند و به نگرانی ها درباره قیمت و سرعت فراوری واکسن ها اشاره نموده است.

تا به حال برنامه کوواکس توجه 92 کشور فقیرتر را که انتظار اهدای داوطلبانه را دارند و 80 کشور ثروتمندتر را که پول این برنامه را تامین می نمایند، جلب نموده است

در حالیکه بیش از 150 واکسن کرونا در مراحل متفاوت فراوری است، حدود 30 واکسن به آزمایش های انسانی و چندتایی از آنها به کارآزمایی مرحله نهایی رسیده اند، سازمان دنیای بهداشت می گوید حتی کشورهای که توافق های دوجانبه امضا می نمایند با پیوستن به کوواکس احتمال دسترسی شان به واکسن را افزایش می دهند.

برنامه کوواکس در حال حاضر 9 واکسن بالقوه برای کرونا را پوشش می دهد.

  • هفت واکسن امیدبخش برای کرونا| احتمال دسترسی به واکسن در پاییز

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10166

به "شمار موارد در کرونا در دنیا به حدود 22 میلیون رسید ، رقابت کشورها برای انبار کردن واکسن های احتمالی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار موارد در کرونا در دنیا به حدود 22 میلیون رسید ، رقابت کشورها برای انبار کردن واکسن های احتمالی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید