فناوری نانو ماسک های تقلبی را از ماسک اصل تفکیک می نماید

به گزارش سهندبلاگ، یکی از شرکت های فراوریکننده نقاط کوانتومی، نشانگر نانوذره ای ساخته که قابل خوانش با تلفن هوشمند بوده و مصرف کننده را نسبت به اصالت و کیفیت ماسک فراوری شده، مطمئن می نماید.

فناوری نانو ماسک های تقلبی را از ماسک اصل تفکیک می نماید

به گزارش خبرنگار فناوری خبرنگاران، یکی از شرکت های فراورینماینده نقاط کوانتومی، نشانگر نانوذره ای ساخته که قرار است روی 100 میلیون ماسک در هنگ کنگ قرار گیرد. این نشانگر های نانوذره ای قابل خوانش با تلفن هوشمند بوده و الگویی همانند QR دارد که مصرف نماینده را نسبت به اصالت و کیفیت ماسک فراوری شده، مطمئن می نماید.

شرکت داتزنانو (Dotz Nano) فناوری تایید شده ای را در اختیار یکی از شرکت های هنگ کنگی قرار می دهد تا از این فناوری برای فراوری ماسک استفاده گردد.

شرکت داتزنانو با شرکت یونیورسال اکسپورت در هنگ کنگ قراردادی به ارزش 1.53 میلیون دلار امضاء نموده است تا از نانوذرات نشانگر پیشرفته ای موسوم به ValiDotz در ماسک های پزشکی استفاده گردد، ماسک هایی که در بخش دولتی و درمانی استفاده می گردد.

این نشانگر ها برای اطمینان از کیفیت و اصالت روی ماسک قرار داده می گردد. قرار است از این نشانگر های نانوذره ای در 100 میلیون ماسک استفاده گردد.

شرکت یونیورسال در ابتدا از این نشانگر های نانوذره ای در 30 میلیون ماسک استفاده می نماید و در ادامه با سفارش بازار، 70 میلیون ماسک دیگر نیز فراوری خواهد شد.

براساس این توافق نامه، شرکت یونیورسال توزیع نماینده منحصر به فرد شرکت داتزنانو در چین و آفریقای جنوبی خواهد بود تا از این نشانگر ها در ماسک، دستکش و دیگر ادوات محافظتی استفاده گردد.

ValiDotz ذرات بسیار کوچکی هستند که رفتاری شبیه به مواد فلورسانس دارند. این ذرات به محض قرار دریافت در معرض تابش فرابنفش، تابش فلورسانس خواهند داشت. این ذرات که نقاط کوانتومی هستند، با استفاده از ترکیبات معدنی نظیر فلزات فراوری می شوند. آزمایش های اولیه نشان می دهد که این فناوری پتانسیل بالایی برای محافظت از جعل برند های معروف دارد.

این نشانگر نانوذره ای غیرسمی بوده و باعث ایجاد کد های QR می گردد که توسط تلفن های هوشمند قابل خوانش است. به گفته مسئولان شرکت داتزنانو مهندسی معکوس این نشانگر های تقریبا غیرممکن است.

برنی بروکس می گوید: این توافق نامه مزایایی در برهه فعلی که ویروس کرونا شیوع پیدا نموده، دارد. با استفاده از این فناوری، مصرف نمایندگان می توانند ماسک واقعی را در بازار شناسایی نمایند و خطر استفاده از ماسک های جعلی و تقلبی به حداقل می رسد، ماسک هایی که می تواند به سلامت جامعه آسیب بزند.

گفتنی است که این نشانگر های نانوذره ای سال گذشته توسط یک شرکت دخانیات چینی برای محصولات خود مورد استفاده نهاده شد.

شرکت داتزنانو در مراحل پایانی توسعه یک سیستم پایش عملکرد ضدعفونی نماینده برای مقابله با ویروس کووید19 است، این محصول با رصد محیط نشان می دهد که محلول ضدعفونی نماینده تمام سطح را پاک نموده و نقطه کوری در سطح باقی نمانده است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8816

به "فناوری نانو ماسک های تقلبی را از ماسک اصل تفکیک می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فناوری نانو ماسک های تقلبی را از ماسک اصل تفکیک می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید