لاوروف: روسیه به هر اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد

به گزارش سهندبلاگ، وزیر امور خارجه روسیه در نتیجه گیری از سال 2019 ، با تأکید بر اینکه عدم حل مسائل روابط مسکو-واشنگتن برای کل جهان اهمیت دارد، گفت: پیشنهادهای روسیه روی میز قرار گرفته است، هرچند انتظار زیادی از کار مشترک نباید داشت.

لاوروف: روسیه به هر اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با خبرگزاری تاس درباره نتایج سال 2019 اعلام نمود که مسکو در آینده نیز همچنان به اقدامات غیردوستانه واشنگتن، در صورت ادامه آنها، پاسخ خواهد داد.

وزیر خارجه روسیه گفت: اگر حملات خصمانه علیه روسیه از طرف آمریکایی ادامه پیدا کند ، ما همچون گذشته به آنها پاسخ خواهیم داد. با این وجود، ما معتقدیم که به تعویق افتادن حل و فصل مشکلاتی که برای دو کشور و برای کل جهان مهم هستند، اشتباه است.

لاوروف تأکید کرد که پیشنهادهای روسیه برای ایجاد همکاری با ایالات متحده در زمینه های مختلف همچنان به روی میز واقع شده است. این پیشنهادها درباره موضوع ثبات راهبردی نیز صدق می نماید که روسیه و ایالات متحده به عنوان بزرگترین قدرت های هسته ای در جهان مسئولیت ویژه ای در قبال آن دارند.

روسیه انتظار بالایی از دورنمای همکاری ها با آمریکا در سال 2020 ندارد

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه در ارزیابی چشم انداز کار مشترک دو کشور در سال آینده، گفت که طرف روسی بر اساس برخورد واقع بینانه عمل می نماید و همچنان به بهبود اوضاع امیدوار است، ولی انتظار زیادی از فرایند آینده روابط دوجانبه نباید داشت.

لاوروف همچنین یادآور شد که مسکو درباره تمایلات و نگرش دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به تعامل سازنده، نه بر اساس اظهارات مقامات، بلکه بر اساس عملکرد واشنگتن نتیجه گیری خواهد کرد. ضمن اینکه ، وجود عوامل مهارکننده مربوط به اوضاع سیاست داخلی در ایالات متحده و مبارزات انتخاباتی است که در سال آینده آغاز می شود و در آن بدخواستار روسیه ممکن است سعی کنند بار دیگر از تمایلات روس هراسی برای رسیدن به اهداف سیاسی خود استفاده کنند، نیز نباید از نظر دور داشت.

روسیه خواستار تمدید فوری پیمان استارت-3 بدون پیش شرط است

وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو از تمدید پیمان مربوط به اقدامات برای ادامه کاهش و محدود کردن تسلیحات تهاجمی راهبردی (استارت-3) بدون هیچ پیش شرط و تأخیرهای مصنوعی حمایت می نماید.

وی گفت: پس از از بین رفتن پیمان نابودی موشک های برد متوسط و کوتاه تر، پیمان استارت-3 آخرین ابزار قانونی بین المللی است که به طور متقابل توان بالقوه موشکی-هسته ای کشورهای ما را محدود کرده و قابلیت پیش بینی در زمینه کنترل تسلیحات را فراهم می نماید. البته با توجه به موضع گریزان کاخ سفید، سخت است که بگوییم آیا این موضوع به محوری برای از سر گیری مذاکرات تبدیل خواهد شد یا خیر.

لاوروف همچنین تأکید کرد که پیمان استارت-3 از نظر ماهیت دوجانبه است و این بدان معناست که جذب سایر کشورها برای تمدید آن غیرممکن است.

وی اضافه کرد: در عین حال ، همتایان آمریکایی ما به نفع انعقاد توافقنامه جدیدی درباره محدود کردن سلاح های هسته ای صحبت می کنند. آنها می خواهند علاوه بر روسیه و ایالات متحده ، چین نیز در این مذاکرات شرکت کند، اما هنوز رضایت مقامات پکن را جلب نکرده اند. ما نیز اصرار داریم که در این صورت پیوستن انگلیس و فرانسه به این جمع کاملاً ضروری خواهد بود.

سرگئی لاوروف با اشاره به اینکه ایالات متحده تا به امروز نگرش خاص خود در این زمینه را ارائه نکرده ، اضافه کرد: آنها از بهار گذشته این ایده را مطرح کرده ان د، ولی واقعاً توضیح نداده اند که به عقیده آنها دقیقاً و چگونه باید این محدود سازی ادامه پیدا کند. مسکو به محض دریافت پیشنهادی در این باره ، آمادگی دارد تا چنین طرحی را بررسی کند. ضمن اینکه، بدیهی است که چنین مذاکراتی بسیار طولانی خواهد بود. در عین حال ، روسیه و ایالات متحده اکنون می توانند بطور دوجانبه پیمان استارت-3 را به منظور آرام کردن جامعه جهانی و جلوگیری از ایجاد خلاء در زمینه ثبات راهبردی تمدید کنند. امیدوارم که واشنگتن برخوردی منطقی و مسئولانه با این مسئله داشته باشد.

امید برای حل مناقشه دونباس در دوره ریاست جمهوری ولادیمیر زلنسکی بوجود آمده است

وزیر خارجه روسیه همچنین ابراز عقیده کرد که امید برای پیشرفت در حل و فصل مناقشه نظامی در منطقه دونباس (شرق اوکراین) در دوره ریاست جمهوریولادیمیر زلنسکی بوجود آمده است. وی گفت: متأسفانه ، درگیری ها در شرق اوکراین همچنان ادامه دارد و هنوز در خط تماس تیراندازی ها شنیده می شود و محاصره این منطقه به قوت خویش باقی مانده است.

لاوروف اضافه کرد: با این وجود، امید برای پیشرفت در حل و فصل این مناقشه باقی مانده است. رئیس جمهور زلنسکی انتها سریع جنگ در مناطق جنوب شرقی اوکراین را یکی از مهمترین اولویت های دوره ریاست جمهوری اعلام کرده و طی مدت 5 ماه توانسته آنچه که پیشینیانش سرسختانه سال ها از انجام آن امتناع می ورزیدند، را انجام دهد.

وی در پاسخ به سئوال دیگری در تشریح علت ناکامی آمریکا در تلاش برای اجرای کودتاهای دولتی در کشورهای آمریکای لاتین یادآور شد که دولت ایالات متحده تلاش می کند تا نقاط ضعف خود در جهت گیری به سمت منطقه آمریکای لاتین، بعنوان نیروی خارجی متخاصم را ، از جمله با متهم کردن مسکو به کمک به دولت های منطقه مخفی کند. مبارزات جدی سیاسی و اطلاعاتی علیه روسیه انجام می شود و در این رابطه از مکانیسم مجازات های ثانویه و در وهله نخست، مجازات های مالی به طور فعال استفاده می شود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6176

به "لاوروف: روسیه به هر اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاوروف: روسیه به هر اقدام خصمانه آمریکا پاسخ خواهد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید