مرد پشت پرده وعده گشایش اقتصادی دولت کیست؟

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران : نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح عرضه نفت به مردم در قالب اوراق سلف با بیان اینکه محمد نهاوندیان، معاون اقتصادی رییس جمهور ، طراح فروش اوراق نفتی در بورس بوده است گفت: افرادی که این سازو کار را طراحی کرده اند یعنی آقایان نهاوندیان و معاون ایشان آقای باقری باید درباره جزییات و اهداف این طرح پاسخگو باشند.

مرد پشت پرده وعده گشایش اقتصادی دولت کیست؟

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، روز گذشته اعلام شد که دولت قرار است اوراق سلف موازی با پشتوانه نفت خام را عرضه کند که طبق گفته ها که البته هنوز هیچ مقامی آن را تایید یا تکذیب نکرده، در این طرح 220 میلیون بشکه در فاصله یک ساله پیش فروش می شود دو به عبارت دیگر روزانه حدود 600 هزار بشکه نفت از طریق بورس مورد معامله قرار می گیرد. اگر تمام این پیش بینی ها به اجرا برسد، دولت می تواند از این طریق 190 هزار میلیارد تومان تامین اقتصادی کند و بخشی از کسری بودجه را جبران کند.

گفته می شود که قرار است اوراق بر مبنای نرخ فروش نفت ایران و نرخ دلار در سامانه سنا قیمت گذاری شود که معامله آن براساس ریال خواهد بود.

احسان خاندوزی، نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس درباره طرح عرضه نفت به مردم در بورس در قالب اوراق سلف با بیان اینکه آقای نهاوندیان و معاون او طراح ایده فروش نفت هستند اظهار کرد: افرادی که این سازو کار را طراحی کرده اند یعنی آقایان نهاوندیان و آقای باقری باید درباره جزییات و اهداف این طرح پاسخگو باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه در برخی از جلسات پیشینی این موضوع حضور داشتم، هیچ اسناد پشتیبانی و برآورد آثاری نسبت به این مصوبه در اختیار اعضای حاضر در جلسه قرار نگرفته است. بنده در پیش جلسات کمیسیون شورای هماهنگی سران اقتصادی شرکت داشتم اما متاسفانه هیچ اسناد پشتیبانی و نتایج اجرای این مصوبه در اختیار ما قرار ندادند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 9955

به "مرد پشت پرده وعده گشایش اقتصادی دولت کیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرد پشت پرده وعده گشایش اقتصادی دولت کیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید