مرسدس بنز AMG One به کلکسیون خودرو والتری بوتاس اضافه شد

به گزارش سهندبلاگ، والتری بوتاس راننده تیم فرمول یک Alfa Romeo مرسدس بنز AMG One خود را بالاخره پس از انتظاری طولانی دریافت کرد. والتری بوتاس پس از 5 سال حضور در مرسدس، تیم خود را عوض کرد. اما این تغییر باعث نشد تا سفارش خرید مرسدس بنز AMG One خود را کنسل کند.

مرسدس بنز AMG One به کلکسیون خودرو والتری بوتاس اضافه شد

والتری بوتاس

بیت ران - محمد فتح اللهی: والتری بوتاس 33 ساله، یکی از فوق العاده ترین رانندگان مسابقات فرمول یک است. او در 209 باری که پشت فرمان خودروهای فرمول یک مسابقات را آغاز کرد، 10 بُرد، 20 پل پوزیشن (حضور در رده اول استارت)، 2 هت تریک، 67 پودیوم (حضور در سکوی قهرمانی)، 19 سریعترین دور و 1792 امتیاز را در مسابقات فرمول یک بدست آورد.

بوتاس پس از حضور در تیم فرمول یک مرسدس بنز و کسب 2 عنوان نایب قهرمانی دنیا با این تیم، برای فصل 2022 با تیم آلفارومئو قرارداد بست.

اما این راننده فنلاندی زمانی که در حال ترک تیم مرسدس بنز بود، قرارداد خرید مرسدس بنز AMG One خود را کنسل نکرد. چرا که فقط 274 نفر دیگر در سراسر دنیا شانس خرید این هایپرکار بنز را داشتند.

بوتاس ساعاتی پیش نخستین تصاویر از مرسدس بنز AMG One خود را در اکانت اینستاگرام خود منتشر کرد. البته این برای نخستین باری نیست که مرسدس AMG One به دست مشتریان این خودرو می رسد.

هم تیمی سابق والتری بوتاس یعنی لوئیس همیلتون هم یکی از خریداران این خودرو بشمار می رود. علاوه بر بوتاس و همیلتون، نیکو روزبرگ راننده اسبق تیم مرسدس بنز هم منتظر تحویل کلید AMG One خود است.

به غیر از رانندگان فرمول یک، مانی خوشبین کارآفرین مشهور ایرانی هم در فهرست خریداران AMG One حضور دارد که در ماه های آینده این خودرو را تحویل خواهد گرفت.

والتری بوتاس به غیر از AMG One خودروهایی نظیر Ferrari F8 Tributo، مک لارن 675LT، فراری F40 و مرسدس بنز AMG GT Black Series را هم در گاراژ خود نگهداری می نماید.

پروژه فراوری مرسدس بنز AMG One

AMG One در سپتامبر سال 2017 به عنوان یک خودرو کانسپت رونمایی شد. اما تا آگوست 2022 خبری از فراوری این خودرو نبود. به عنوان یک هایپرکار با موتور فرمول یک، موانع بسیاری در فراوری این خودرو در سر راه مرسدس بنز وجود داشت.

از همین رو، برنامه فراوری این خودرو فوق العاده بنز مرتباً عقب افتاد. اما مرسدس بنز بالاخره راه چاره هایی را یافت تا موتور 1.6 لیتری V6 خودرو فرمول یک خود را در AMG One بکار بیاندازد.

یکی از مشکلاتی که در زمان فراوری این خودرو وجود داشت، شرایط کارکرد درجا موتور فرمول یک این خودرو بود. مرسدس باید کاری می کرد که این موتور بجای کارکرد درجا در دور 5000 دور در دقیقه، این قوای محرکه مانند موتورهای عادی دیگر در دور 1200 درجا کار کند. علاوه بر این، رعایت مقررات سختگیرانه انتشار گازهای گلخانه ای هم برای این موتور بسیار دردسر ساز بود.

موتور V6 مرسدس بنز AMG One در عین کارایی فوق العاده بسیار شکننده است. بنز به تمامی خریداران این خودرو اعلام نمود که موتور این هایپرکار باید در هر 50 هزا کیلومتر کاملاً بازبینی و بازسازی گردد.

البته در دنیای واقعی این خودرو احتمالاً هیچ وقت به وسیله خریدارانش به چنین کیلومتری نخواهد رسید. چرا که مالکان این خودرو صبورانه منتشر افزایش قیمت آن در سالهای آینده هستند.

چرا که مرسدس بنز عنوان نمود دیگر هیچ وقت خودرویی با موتور فرمول یک نخواهد ساخت. به همین دلیل احتمالاً بسیاری از خریداران AMG One این خودرو را در گاراژهای لوکس تحت شدیدترین مراقب ها نگهداری خواهند کرد.

AMG One در خط فراوریهایی که مرسدس بنزهای معمولی مونتاژ می شوند، فراوری نمی گردد. این هایپرکار موتور وسط هیبرید به صورت کاملاً دست ساز در تأسیسات Coventry این برند در بریتانیا فراوری می گردد. موتور آن هم در کارخانه Brixworth بریتانیا در خط فراوری حضور دارد.

پرفورمنس AMG One

با خروجی ترکیبی قدرت موتور 1049 اسب بخاری AMG One در 11 هزار دور در دقیقه و گیربکس هفت سرعته اتوماتیک، می توان گفت که این خودرو یک هایپرکار معمولی نیست.

AMG One می تواند در 2.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و در 7 ثانیه سرعت 200 کیلومتر در ساعت را پشت سر خواهد گذاشت.

جالب است بدانیم که 15.6 ثانیه پس از آغاز حرکت این خودرو، AMG One به سرعت 300 کیلومتر در ساعت می رسد و نهایتاً تا 352 کیلومتر در ساعت سرعت گیری خواهد داشت. بدنیست بدانیم که AMG One در پیست مونزا ایتالیا 15 ثانیه از فراری LaFerrai سریعتر است!

هزینه فراوری خودرو دنا پلاس در ایران خودرو چقدر است؟

خودروهای وارداتی کارکرده از کدام برندها خواهند بود؟

چانگان UNI-V هیبرید سدان اختصاصی پارس خودرو / آنالیز تخصصی

قیمت لاستیک خودرو در بازار / جدول قیمت به روز تیر 1402

شرکت مگاموتور با DAE چین همکار شد / آغاز تغییرات در موتور خودروهای سایپا

واردات خودرو دست دوم / مهم اما بی تاثیر

مهلت واریز وجه متقاضیان خودرو های سایپا فقط برای طرح مادران تمدید شد

طرح جایگزینی خودروهای فرسوده و جزئیات تازه آن

منبع: بیت ران
انتشار: 17 تیر 1402 بروزرسانی: 17 تیر 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19292

به "مرسدس بنز AMG One به کلکسیون خودرو والتری بوتاس اضافه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرسدس بنز AMG One به کلکسیون خودرو والتری بوتاس اضافه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید