نامزد مدیریت اطلاعات ملی آمریکا: توانمندی های موشکی و هسته ای ایران تهدیدی جدی علیه ماست

به گزارش سهندبلاگ، نامزد سمت مدیریت اطلاعات ملی آمریکا توانمندی های موشکی و هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی جدی برای آمریکا و متحدانش عنوان نمود.

نامزد مدیریت اطلاعات ملی آمریکا: توانمندی های موشکی و هسته ای ایران تهدیدی جدی علیه ماست

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری هیل، جان راتکلیف نماینده جمهوری خواه ایالت تگزاس در مجلس نمایندگان آمریکا که از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به عنوان نامزد مدیریت اطلاعات ملی آمریکا معرفی شده است، روز سه شنبه در جلسه استماع کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا توانمندی های موشکی و هسته ای جمهوری اسلامی ایران را تهدیدی جدی برای آمریکا و متحدانش خواند.

وی در این خصوص به اعضای کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا گفت: موشک های بالستیک و سایر سلاح های متعارف ایران و همچنین توانمندی های هسته ای این کشور، تهدید جدی علیه منافع ما و متحدانمان محسوب می شوند.

نامزد سمت مدیریت اطلاعات ملی آمریکا در ادامه بر ضرورت همکاری جامعه اطلاعاتی آمریکا با کارزار فشار حداکثری دولت این کشور علیه ایران در قالب ارائه هشدارها و تحلیل های لازم درباره برنامه های هسته ای و موشکی ایران تأکید کرد.

جان راتکلیف در حالی برنامه های موشکی و هسته ای ایران را تهدیدی جدی برای آمریکا خواند و از ضرورت حمایت از کارزار فشار حداکثری علیه ایران سخن گفت که حتی بنابر اذعان خودش نمی داند که آیا ایران پیش از خروج آمریکا از برجام، به مفاد برجام پایبند بوده است یا خبر.

وی در پاسخ به سؤال یکی از سناتورها درباره پایبندی ایران به برجام پیش از خروج دولت ترامپ از این توافق چندجانبه گفت: من مطمئن نیستم. من نمی دانم که آیا از لحاظ فنی آنها [ایران] مفاد برجام را رعایت می نموده اند یا نه.

دولت آمریکا که در اردیبهشت ماه سال 1397 از برجام خارج شد و تحریم های یکجانبه علیه ایران را با شدت بیشتری از قبل برقرار کرد، اخیراً به دلیل نزدیک شدن زمان انقضای تحریم های تسلیحاتی شورای امنیت علیه ایران، بر کوشش های خود برای تمدید این تحریم ها افزوده است.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز اخیراً در گزارشی فاش کرد که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا میخواهد با استفاده از یکی از بندهای توافق هسته ای برجام، تحریم های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید و یا شورای امنیت سازمان ملل متحد را به اعمال تحریم هایی دیگر علیه ایران وادار کند.

نیویورک تایمز نوشته طرح وزیر امور خارجه آمریکا بر کوشش برای پیشبرد یک استدلال حقوقی مبنی بر اینکه آمریکا علی رغم خروج از برجام همچنان یکی از طرف های مشارکت کننده در این توافق چندجانبه است، پایدار است.

مقامات ایران از جمله محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد تأکید نموده اند که کوشش های آمریکا برای تمدید تحریم های تسلیحاتی علیه جمهوری اسلامی ایران خلاف قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد است.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8599

به "نامزد مدیریت اطلاعات ملی آمریکا: توانمندی های موشکی و هسته ای ایران تهدیدی جدی علیه ماست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد مدیریت اطلاعات ملی آمریکا: توانمندی های موشکی و هسته ای ایران تهدیدی جدی علیه ماست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید