نظامی آمریکایی شوک حمله موشکی ایران را مانند تصادف با کامیون دانست

به گزارش سهندبلاگ، خبرگزاری رویترز در مطلبی گفته های سرباز تروریست آمریکایی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد را روایت کرد.

نظامی آمریکایی شوک حمله موشکی ایران را مانند تصادف با کامیون دانست

به گزارش ، خبرگزاری رویترز در مطلبی گفته های سرباز تروریست آمریکایی از حمله موشکی جمهوری اسلامی ایران به پایگاه عین الاسد را روایت کرد و نوشت: در نخستین ساعات روز 8 ژانویه امسال میلادی، تهران به تلافی ترور یکی از قدرتمندترین فرماندهانش، حمله موشکی خود به پایگاه عین الاسد را شروع کرد.

در میان دو هزار سربازی که در عین الاسد مستقر بودند، کیمو کلتز متخصص ارتش آمریکا که هنگام حمله موشکی ایران، روی برج نگهبانی دراز کشیده بود، صدای سوت موشک های ایرانی که از آسمان بر زمین برخورد می کردند و با هر انفجار، او چند سانتی متر از زمین به هوا بلند می شد را به یاد می آورد.

او می گوید با شروع حمله موشکی ایران با سردردی که از حالت معمول شدیدتر بود فرار کرد. اما روز بعد شرایط تغییر کرد.

او در توصیف شدت سردردش گفت: سرم به حدی درد می کرد که گویا با یک کامیون برخورد نموده است. حالت تهوع شدیدی نیز داشتم.

به گفته کلتز این علائم چندین روز با او همراه بوده است و او یکی از 109 سربازی بود که به عارضه آسیب دیدگی مغزی بر اثر حمله ماه گذشته مبتلا شده بود.

به رغم ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که شرایط را پس از حمله موشکی ایران به عین الاسد عادی توصیف نموده بود، شمار سربازان آمریکایی که دچار عارضه مغزی شده بودند رو به افزایش بود.

خبرگزاری رویترز با ده ها سرباز و فرمانده در عین الاسد مصاحبه نموده و نظر متخصصان آسیب دیدگی مغزی را جویا شده است. به عقیده آن ها افزایش شمار سربازانی که از این آسیب دیدگی رنج می برند، نشان می دهد ارتش آمریکا طی دو دهه جنگ در عراق و افغانستان با جراحتی روبرو است که تشخیص آن سخت بوده است.

یک هفته پس از حمله موشکی ایران به عین الاسد، پنتاگون اعلام نمود تعداد نامشخصی از سربازان ارتش آمریکا به دلیل نمایان شدن عارضه مغزی مداوا شده اند و حتی 11 تن دیگر آن ها برای مراقبت های ویژه به کویت و آلمان اعزام شده اند.

ارتش آمریکا صدمات مغزی سربازانش را در گروه زخم های جنگی قرار داده است که نیازی به گزارش سریع ندارد. بر اساس داده های پنتاگون از سال 2000 نزدیک به 414 هزار سرباز آمریکایی دچار آسیب دیدگی مغزی یا تی بی آی شده اند. هر چند به نظر می رسد این آمار بیش از این است زیرا یک سرباز در عملیات متعدد بار ها به این عارضه مبتلا می گردد.

تیموتی گارلند، سرهنگ ارتش آمریکا معتقد است نیرو های آمریکایی که وظیفه راهبری هواپیما های بدون سرنشین را دارند، بیش از سایر نظامیان دچار صدمات مغزی شده اند زیرا آن ها برای راهنمایی پهپاد ها باید در پناهگاه هایی مستقر می شدند تا مانع حمله زمینی به هواپیما ها می شدند.

به گفته کارشناسان، از آنجا که حملات موشکی ایران سنگین و فشرده بوده آسیب های مغزی به سربازان که بر اثر موج شدید انفجار بوده است، بسیار محسوس است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 6918

به "نظامی آمریکایی شوک حمله موشکی ایران را مانند تصادف با کامیون دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامی آمریکایی شوک حمله موشکی ایران را مانند تصادف با کامیون دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید