هشدار درباره افزایش موارد ابتلا به دیابت در دنیا

به گزارش سهندبلاگ، یک مطالعه علمی که به تازگی نتایج آن منتشر شده، نشان می دهد که شمار موارد ابتلا به بیماری دیابت در سطح دنیا بدون اقدام موثر برای مهار آن، طی30 سال آینده افزایش قابل ملاحظه ای خواهد یافت.

هشدار درباره افزایش موارد ابتلا به دیابت در دنیا

بر اساس نتایج تحقیقات موسسه سنجش و ارزیابی سلامتِ دانشگاه واشنگتن، در حال حاضر 529 میلیون نفر در دنیا مبتلا به دیابت هستند و پیش بینی می گردد که این رقم تا سال 2050 میلادی با افزایش بیش از دو برابری به حدود 1.3 میلیارد نفر برسد.

به گفته متخصصان، بیشتر موارد ابتلا را دیابت نوع دو تشکیل می دهد؛ این نوع بیماری با چاقی و افزایش وزن مرتبط و تا حد زیادی قابل پیشگیری است.

نتایج این مطالعه بعلاوه نشان می دهد که سطح شیوع بیماری دیابت در دنیا یکنواخت نیست و بعضی کشور ها و منطقه ها بیشتر در معرض افزایش نرخ ابتلا به این بیماری هستند. در این تحقیق آمده است که به عنوان مثال، انتظار می رود نرخ شیوع دیابت تا سال 2050 در شمال آفریقا و خاورمیانه به 16.8 درصد و در آمریکای لاتین و دریای کارائیب به 11.3 درصد برسد.

نرخ 6.1 درصدی کنونی شیوع دیابت در سطح دنیا نیز طبق تخمین های اجرا شده به 9.8 درصد افزایش خواهد یافت و به گفته متخصصان، همه کشور ها تحت تاثیر این بیماری قرار خواهند گرفت.

لیان اونگ، یکی از متخصصان دخیل در تهیه این تحقیق با اشاره به اینکه دیابت در بروز بعضی بیماری های قلبی عروقی حتی سکته های مغزی نقش دارد، گفت: نرخ سریع رشد دیابت نه تنها هشدار دهنده است، بلکه برای هر سیستم بهداشتی در دنیا نیز چالش برانگیز به شمار می رود.

این مطالعه نشان داد که شمار رو به افزایش تعداد افراد مبتلا به دیابت تا حدی ناشی از افزایش موارد چاقی و تا حدودی به علت تغییرات جمعیتی است و افرد مسن بیشتر در معرض ابتلا به آن قرار دارند.

در این مطالعه تاثیر همه گیری بیماری کووید19، در داده های ارائه شده از سوی 204 کشور به علت در دست نبودن اطلاعات آماری کافی محاسبه نشده است.

منبع: یورونیوز

منبع: فرارو
انتشار: 2 تیر 1402 بروزرسانی: 2 تیر 1402 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 19251

به "هشدار درباره افزایش موارد ابتلا به دیابت در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار درباره افزایش موارد ابتلا به دیابت در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید