چین به ابتکار جدید سازمان بهداشت جهانی می پیوندد

به گزارش سهندبلاگ، وزارت خارجه چین بیان نمود پکن به ابتکار همکاری های بین المللی سازمان بهداشت جهانی می پیوندد و همراه با جامعه جهانی، به کار پژوهش و فراوری تجهیزات پزشکی مربوط به ویروس کرونا سرعت می بخشد.

چین به ابتکار جدید سازمان بهداشت جهانی می پیوندد

پیش از این تدروس آدهانوم دبیرکل سازمان بهداشت دنیای از راه اندازی ابتکار همکاری های بین المللی خبر داده و نسبت به پیوستن چین به این طرح اظهار امیدواری نموده بود.

هوا چون اینگ سخنگوی وزارت خارجه چین روز پنجشنبه در این ارتباط گفت کشورش قاطعانه از ایفای نقش برتر سازمان بهداشت دنیای در مبارزه با کرونا حمایت می نماید، از ابتکارات و پیشنهادات این سازمان به منظور سرعت بخشیدن به کار پژوهش، فراوری و توزیع برابر واکسن و داروهای کووید-19 استقبال نموده و در این ابتکار مشارکت می نماید.

اظهارات این مقام وزارت خارجه چین در حالی است که سازمان دنیای بهداشت می گوید در حال گفت و گو با چین است تا برای آنالیز چگونگی گسترش ویروس کرونا در این کشور یک گروه جدید تحقیقاتی به آنجا اعزام کند.

آمریکا و چین در خصوص منشاء ویروس کرونا اتهاماتی رد و بدل نموده اند دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا گفته است که امکان دارد منشاء شیوع این ویروس از آزمایشگاهی در شهر ووهان چین بوده باشد چین این ادعا را رد می نماید و می گوید برای این ادعا هیچ گونه مدرکی وجود ندارد.

ماریا وان کرکووه رئیس فنی برنامه فوریت های سلامت سازمان دنیای بهداشت روز گذشته ،چهارشنبه، طی یک کنفرانس خبری گفت در خصوص اعزام یک تیم کارشناسی دیگر برای آنالیز اینکه در ابتدا چه اتفاقی افتاد مذاکراتی با چین در جریان است.

او همچنین به گزارش هایی مبنی بر اینکه یک بیمار ذات الریه در فرانسه که نمونه او در 27 ماه دسامبر گرفته شده بود به ویروس کرونا مبتلا بوده اشاره نمود فرانسه اولین مورد ابتلای خود را در روز 24 ژانویه (یعنی 28 روز بعد) گفت.

وان کرکووه اشاره نمود که ممکن است یک مبتلا به این ویروس در ماه دسامبر از ووهان به مناطق دیگر سفر نموده باشد اما افزود نمی خواهم برآورد کنم. او گفت مهم است که در این مورد تحقیقات بیشتری صورت گیرد.

شیوع ویروس کرونا معروف به کووید 19 برای نخستین بار اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد اما کمیسیون ملی بهداشت چین بعد از انجام یک سری تحقیقات، در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

داده های گرد آوری شده توسط دانشگاه جانز هاپکینز آمریکا نشان می دهد که تعداد موارد تائید شده ابتلا به ویروس کرونا در سراسر دنیا از 3 میلیون و 700 هزار مورد فراتر رفته است.،ایرنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 8618

به "چین به ابتکار جدید سازمان بهداشت جهانی می پیوندد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چین به ابتکار جدید سازمان بهداشت جهانی می پیوندد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید