کاهش 30 درصدی فروش رستوران ها در مشهد، 10 درصد رستوران ها ورشکسته شده اند

به گزارش سهندبلاگ، خبرنگاران/خراسان رضوی رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد با اشاره به اینکه 10 درصد از رستوران داران مشهد در ایام کرونا ورشکسته شده اند، گفت: اندازه فروش رستوران ها در مهرماه امسال نسبت به مهر ماه سال 98، 80 درصد و نسبت به مهرماه سال 99 ، 20 الی 30 درصدی کاهش داشته است.

کاهش 30 درصدی فروش رستوران ها در مشهد، 10 درصد رستوران ها ورشکسته شده اند

حسن امیریان در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به افزایش قیمت مواداولیه اظهار کرد: حدود 6 ماه است که قیمت مواد اولیه لازم در رستوران ها از جمله گوشت و برنج ، افزایش پیدا نموده است. سال گذشته هر کیلوگرم برنج 35 هزارتومان خریداری می شد اما در حال حاضر قیمت برنج به ازای هر کیلوگرم بین 50 تا 55 هزار تومان است. قیمت گوشت هم نسبت به سال گذشته به ازای هر کیلوگرم 10 هزار تومان افزایش داشته است. قیمت سایر مواد اولیه نسبت به سال گذشته زیاد تغییری ننموده است.

وی اضافه کرد: شرایط رستوران دارها با توجه به محدودیت های ناشی از کرونا، به هیچ وجه مطلوب نیست. البته این شرایط بر آشپزخانه ها و کترینگ ها که غذا را به صورت بیرون بر به فروش می رساندند، صدق نمی نماید.

رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد از مسائل کنونی رستوران دارها یاد نموده و گفت: اجاره مغازه ها، حقوق کارکنان رستوران، هزینه قبض آب و برق، هزینه بیمه و... از جمله مواردی است که بر دوش رستوران دارها سنگینی می نماید. در طول این مدت هیچ حمایتی از صنف رستوران دارها صورت نگرفته و این صنف در دوران اعمال محدودیت های کرونا از هیچ حمایت و تسهیلاتی برخوردار نبوده است. در پی این عوامل، 10 درصد از رستوران داران مشهد ورشکسته شده و رستوران خود را تعطیل کردند.

امیریان ادامه داد: جالب است که سایر مکان های عمومی از جمله استخرها، پاساژها و... بازگشایی شده اند، اما اعمال محدودیت های کرونا در رستوران ها کماکان ادامه دارد. صنف ما در حال نابودی است و رایزنی هایی که در مورد حمایت از این صنف انجام داده ایم، نتیجه دار نبوده است.

رئیس اتحادیه صنف رستوران داران، چلوکباب، آشپزخانه و حلیم پزان مشهد با ارائه آمار کاهش فروش رستوران ها در دو سال اخیر اسم کرد: مقدار فروش رستوران ها در مهرماه امسال نسبت به مهر ماه سال 98، 80 درصد کاهش داشته است. بعلاوه در مهر ماه امسال نسبت به مهرماه سال 99 ، شاهد کاهش 20 الی 30 درصدی فروش رستوران ها بوده ایم.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 15691

به "کاهش 30 درصدی فروش رستوران ها در مشهد، 10 درصد رستوران ها ورشکسته شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 30 درصدی فروش رستوران ها در مشهد، 10 درصد رستوران ها ورشکسته شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید