کشورهای غربی و آمریکا درصدد انتقال قدرت به متحدان خود در سوریه

به گزارش سهندبلاگ، کارشناس مسائل منطقه گفت:کشورهای غربی و اروپا درصدد هستندقدرت از بشار اسد به نیروهای متحد آمریکا انجام گردد و هدف آنها ضربه زدن به محور مقاومت حزب الله است.

کشورهای غربی و آمریکا درصدد انتقال قدرت به متحدان خود در سوریه

حسن هانی زاده کارشناس مسائل منطقه در گفت وگو با ، درباره نشست سه جانبه روند آستانه و تشکیل کمیته تدوین قانون اساسی سوریه اظهار کرد: یکی از مسائل پیچیده بحران سوریه، مسئله تدوین قانون اساسی این کشور است که با وجود گذشت چند سال از آن همچنین نشست هایی که کمیته تدوین قانون اساسی روند آستانه در ژنو انجام داده است، متاسفانه هنوز مسئله قانون اساسی یکی از مسائل بسیار پیچیده و ابهام انگیز در سوریه بوده و به نظر می رسد مجموعه ای از عوامل پشت پرده وجود دارد و هدف آن این است سوریه و مخالفان آن به توافقی جامع با دولت این کشور دست نیابند.

او ادامه داد: آمریکا، ترکیه، سعودی و انگلیس در صدد هستند انتقال قدرت در کوتاه ترین زمان ممکن از بشار اسد رئیس جمهور سوریه به نیروهای متحد آمریکا انجام گردد و هدف آنها از بین بردن محور مقاومت و ضربه زدن به حزب الله بوده و مسئله تدوین قانون اساسی تنها بهانه ای است برای اینکه آمریکایی ها به اهداف خود در این کشور دست یابند.

کارشناس مسائل منطقه با اشاره به وضعیت داخلی سوریه خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه قانون اساسی در طول هشت سال گذشته دو بار بازنگری شده اما همچنان مسئله اختیارات رییس جمهور، وضعیت نیروهای مسلح سوریه و آینده نظام سیاسی این کشور در هاله ای از ابهام باقی مانده است و کشورهای تدوین کننده و شرکت کننده در نشست سه جانبه روند آستانه هنوز به راه چاره جامعی نرسیده اند.

هانی زاده توضیح داد: می توان اینطور استنباط کرد که به نتیجه رسیدن واجرایی شدن فرآیند تدوین قانون اساسی در سوریه طولانی خواهد بود و باتوجه به اینکه اساسا بحران به وجود آمده در این کشور راه چاره نظامی ندارد، به نظر می رسد راه برون رفت این است که نیروهای خارجی خاک سوریه را ترک نموده، اقدامات گروهک های تروریستی سرکوب و پاکسازی در این راستا صورت بگیرد. همچنین قانون اساسی برمبنای شرایط سوریه تدوین و تصویب گردد تا بحران در این کشور به انتها برسد. با توجه به محبویبتی که بشار اسد رئیس جمهور این کشور برخوردار است، به نظر می رسد بدون وجود او امکان حل بحران سوریه وجود نخواهدداشت.

او با اشاره به بحران آوارگان در سوریه خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط کنونی، مسئله آوارگان از موضوعات مهم در کشور سوریه به شمار می رود و باید زیر نظر سازمان بین الملل و باحضور نماینده دبیر کل سازمان ملل در سوریه حل و فصل گردد.حدود یازده میلیون سوری از جمعیت بیست و هشت میلیونی این کشور آواره هستند و تنها در صورت بازگشت شرایط عادی به این کشور آنها به شهرهای خود بر می گردند.

نشست سه جانبه وزرای خارجه عضو روند آستانه در ژنو با حضور محمدجواد ظریف، مولود چاووش اوغلو و سرگئی لاوروف وزیران امور خارجه ایران، ترکیه و روسیه با حضور گیر پدرسون نماینده ویژه دبیرکل در امور سوریه با موضوع تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه انجام شد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 5064

به "کشورهای غربی و آمریکا درصدد انتقال قدرت به متحدان خود در سوریه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشورهای غربی و آمریکا درصدد انتقال قدرت به متحدان خود در سوریه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید