یک سوم تعاونی های فردوس غیر فعال شده اند

به گزارش سهندبلاگ، رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس با بیان اینکه یک سوم تعاونی های فردوس غیر فعالند،گفت: تعاونی های غیر فعال را به تدریج منحل می کنیم.

یک سوم تعاونی های فردوس غیر فعال شده اند

به گزارش از ، صولتی رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی فردوس گفت: در حال حاضر 160 تعاونی با سرمایه 24 میلیارد تومان و 7 هزار عضو در فردوس داریم که فقط 52 مورد فعال است.

او از 3 هزار و 124 نفر آموزش در مورد مالیات، حقوق قانون کار، قوانین هیئت مدیره و کسب و کار برای کارگران اطلاع داد و اضافه نمود: 120 مورد نظارت بر تعاونی ها نیز در یکسال گذشته اعمال شده است.

صولتی از صادرات 400 هزار دلاری تعاونی های فردوس به خارج از کشور اطلاع داد و گفت: در حوزه تعاون 408 نفر فرصت شغلی دائم و موقت در یکسال گذشته فراهم آمده است.

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس از پرداخت 34 میلیارد تومان تسهیلات در بخش طرح اشتغال روستایی جهت هزار و 184 نفر اطلاع داد و اضافه نمود: 87 مورد نیز نظارت بر طرح هایی که تسهیلات دریافت نموده اند داشتیم.

او با بیان اینکه بر اثر کرونا 276 کارگر بیکار و از بیمه بیکاری استفاده نموده اند، گفت: افرادبه جز 70 نفر مابقی افراد پس از مدتی به کار بر گشته اند.

صولتی همچنین از پرداخت 2 میلیارد و867 میلیون تومان تسهیلات کرونا به 717 نفر برای حفظ اشتغال اطلاع داد.

  • تعاونی های خراسان جنوبی بیش از 5.3 میلیون دلار کالا صادر کردند

رئیس اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی شهرستان فردوس اظهار کرد: در یکسال گذشته هزار مورد مشاوره اختلافات کارفرمایی و کارگری قبل از شکایت داشتیم و 40 درصد پرونده های قضائی در این خصوص نیز به سازش ختم شده است.

او از عدم استقبال از طرح یارانه دستمزد در فردوس گلایه و اضافه نمود: در این طرح دولت متعهد شده کارفرمایانی که نیروی های شغل اولی با سابقه بیش از شش ماه سابقه بیمه در سنین 20 تا 35 را به کار گیرند به مدت یکسال یک سوم حقوق آنان را برابر قانون کار پرداخت کند که متأسفانه استقبالی از این طرح در فردوس نشده است.

رئیس اداره کار فردوس در مورد مجموعه نیمه کاره ورزشی کارگران شهرستان فردوس که با سفر وزیر کار به فردوس، دستور واگذاری آن را به تأمین اجتماعی صادر کرد اضافه نمود: مراحل این واگذاری در حال اجرا است و تا کنون جلسات خوبی برگزار و به صورت مرتب پیگیر موضوع هستیم تا این پروژه به انتها برسد.

انتهای پیغام / ط آ

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

hodablog.ir: هدا بلاگ | انجمن گفتگوی سیستم مدیریت محتوای هدا بلاگ

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 9 آبان 1400 بروزرسانی: 9 آبان 1400 گردآورنده: sahandblog.ir شناسه مطلب: 10309

به "یک سوم تعاونی های فردوس غیر فعال شده اند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یک سوم تعاونی های فردوس غیر فعال شده اند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید